Inlägg från: Anonym (Baaah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Baaah)

Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?

Om min partner hade varit otrogen en längre tid skulle all lust och vilja för vår relation dö.
    Spelar ingen roll vilket av alternativen som presenterades, alternativ 2 skulle vara mest begripligt, men utgången densamma.
    Jag skulle aldrig kunna lita på personen igen och inte vara intresserad av någon fortsättning what so ever. Det skulle inte gå. Skulle aldrig förnedra mig och försöka igen, it´s over.

Men din fru behöver inte resonera som jag, bekänn dina snedsteg och var ärlig att du vill fortsätta relationen pga barnen så får hon fatta beslutet hur hon vill göra.

Men för din del undrar jag hur du kommer hantera relationen ifall hon säger ja till att fortsätta. Lättnad till en början, visst. Men sen då, när verkligheten kommer ikapp igen och du inser att att du lever med en kvinna du egentligen inte vill leva med utan bara stannat hos av bekvämlighet? När hon kanske förlåtit dig och tror att allt är frid och fröjd. Ska du då lämna henne eller vara otrogen igen?

Ta en ordentlig funderare på hur DU vill leva och vad DU klarar av.

• Anonym (Baaah)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:40:07 följande:
    Tack för ditt svar!
    Och vad är din tankar kring mitt svar?
  • Anonym (Baaah)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 21:48:04 följande:
    Att jag inte vet om jag älskar min fru ?på det sättet? längre. Finns ju såklart en anledning till varför jag blev kär i en annan. Men det finns också en anledning att jag ?valde? min fru när allt ställdes på sin spets.

Otrogen med någon annan tror jag inte att jag kommer vara, men kanske ångrar jag att älskarinnan blev sårad.

Tror bara att en ny chans kan reda ut detta.
    Men skulle du själv vilja fortsätta med någon som varit otrogen i över ett års tid, t o m varit kär, och nu böna och be att frun ska förlåta och vilja fortsätta när du inte ens vet om du älskar henne??? Du valde frun när allt ställdes på sin spets ja, för att det är mycket som står på spel.

Det är inte schysst! Tänk om hon visste hur grundlurad hon varit och kommer att bli om ni fortsätter för att du enbart är bekväm.

Det ärligaste du kan göra är att säga att du vill fortsätta endast för barnens skull och förklara varför du valde att vara otrogen. 

Jag fattar faktiskt inte att du vågar chansa med frun igen efter det här, vilket jäkla ansvar och vetskapen att tröttnar du igen framöver så kommer du såra henne sju resor värre än nu.
  • Anonym (Baaah)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-11 22:07:44 följande:
    Vi får se vad som händer.
    Japp din chansning får du ta ansvar för, oavsett hur det blir nu och framöver.
Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?