Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?
Ja. Annars skulle du ha gjort slut för länge sen.
Ja. Annars skulle du ha gjort slut för länge sen.
Av de alternativen skulle jag köra på nr 2. Jag själv förmodligen lämna om det kom fram att min man haft ett förhållande i 1,5 år men om jag skulle ens kunna tänka mig att stanna så skulle det krävas 100% ärlighet. "Det betydde inget" och 1,5 års förhållande rimmar ju väldigt illa, vem går på det?
Av de alternativen skulle jag köra på nr 2. Jag själv förmodligen lämna om det kom fram att min man haft ett förhållande i 1,5 år men om jag skulle ens kunna tänka mig att stanna så skulle det krävas 100% ärlighet. "Det betydde inget" och 1,5 års förhållande rimmar ju väldigt illa, vem går på det?
Under rätt förutsättning ja.
Du har tyvärr ingen vetorätt i den frågan. Det är din fru som bestämmer här och vill hon inte har du förlorat både fru, älskarinnan och dina barn.
Deal with it.
Att du blev förälskad (inte kär) men att du insett att det är din fru du älskar med djupa känslor och att känslorna för den andra var starka men ytliga och håller på att gå över.
Det tror jag ger dig störst chans.
Du ska säga det som är sant! Låter läskigt att du ska "välja" alternativa sanningar, för att hon ska stanna. Känns som att du ska fortsätta ljuga eller annat för att hon ska stanna. Så gör man inte. Ska inte finnas några baktankar. Var som sagt bara ärlig. Sen ska hon välja vad hon vill göra och du får acceptera det val hon gör och göra ditt bästa för dig, henne och barnen oavsett vad hon väljer.
Så sluta välja det som du tror är bäst gör DIG och säg sanningen,för det är det bästa för HENNE.
Vänd på frågan, varför ska din fru stanna kvar hos dig?
När du berättat att du varit otrogen i 1,5 år, exakt vad i det skulle få henne att vilja fortsätta?
Ja alla barn som lever med två föräldrar som inte älskar varandra kan ju säkert intyga hur underbart det är. Du skriver så otroligt korkade saker så jag börjar undra om det inte är en trolltråd.
Tryggheten i en parrelation har hon ju inte haft på 1,5 år tack vare din otrohet.
Hur du än vänder på frågan kommer du att få stå för konsekvenserna av dina handlingar.
Fördelen är att det verkar vara sanningen enligt vad du skrivit här och är det som jag tror gör minst ont att höra också. Att hon inte betydde något är jättedåligt för då bedrog du din fru för ingenting men att du älskade henne djupt är också dåligt. Starkt men ytligt är bäst