Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?

Anonym (Tjej) skrev 2018-04-11 20:31:55 följande:

Fördelen är att det verkar vara sanningen enligt vad du skrivit här och är det som jag tror gör minst ont att höra också. Att hon inte betydde något är jättedåligt för då bedrog du din fru för ingenting men att du älskade henne djupt är också dåligt. Starkt men ytligt är bäst

Men jag håller med, det ger mig bästa chansen. Och är ju hyfsat nära den verkliga sanningen.
  • Anonym (Man)
    Fluffis skrev 2018-04-11 20:48:07 följande:

Eller:

3) Du kniper käft, säger ingenting, och låter det dåliga samvetet + risken att det kommer fram, vara ditt straff.

Men när det kommer fram, vad säger jag då?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-04-11 21:11:29 följande:

Nr2.

Vad har fått dig att efter 1.5 år bestämma dig för att det är din fru du vill ha och inte den andra? Varför tog det dig 1.5 år att komma på det? Jag tycker du gör det väldigt lätt för dig. Fattar inte ens hur man kan vara otrogen så länge, sen hävda att man älskar den man varit otrogen mot, för att i nästa mening skriva att det är av bekväma skäl att hålla ihop. Ert förhållande är dött. Låt din fru hitta en riktig man istället.

Tänker inte gå in på varför jag bestämt mig för detta, jag bara har det. Jag och min fru, vi har det hemtrevligt, hon är en bra vän.

Just nu vill jag få det att fungera med familjen. Det är allt.

Men tack för ditt svar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (K) skrev 2018-04-11 21:14:36 följande:

Du utgår ifrån att dina barn är korkade...

Mina barn är små, de förstår inte detta.
  • Anonym (Man)
    Fluffis skrev 2018-04-11 21:13:08 följande:

På riktigt, om du nu tänker vara ?ärlig? mot frugan, dra dessa motiveringar henne, att du tycker hon ska stanna av dessa skäl, och se vad som händer.

Du kommer få en så hård fot i arslet, mannen ????

Vi får väl se. Jag ska berätta för henne.
  • Anonym (Man)
    Fluffis skrev 2018-04-11 21:23:23 följande:

Och då säger jag: knip käft, lär dig nåt, hoppas det aldrig kommer fram (varför skulle det??), och gör aldrig om det.

Er relation är förstörd, oavsett om ni fortsätter bo ihop eller ej, om du berättar.

Den är förstörd just nu, ja. Men vi kanske kan få tillbaka den? Jag trycker undan mina känslor för den andra och fokuserar på familjen.
  • Anonym (Man)
    Anonym (K) skrev 2018-04-11 21:26:27 följande:

Är de nyfödda tvillingar?

Nej. Olika åldrar, men de är små.
  • Anonym (Man)
    Anonym (sanning) skrev 2018-04-11 21:28:10 följande:

Det är alltid bäst att säga sanningen i ett sånt här läge så att din fru vet vad hon har att ta ställning till.

Tack.
  • Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2018-04-11 21:28:45 följande:

Då vänder vi på frågan..

På vilket sätt förtjänar DU en chans, efter att en kärleksrelation med en annan kvinna, bakom din frus rygg?

Jag hade gett min fru en chans, för familjens skull.
  • Anonym (Man)
    Fjäril kär skrev 2018-04-11 21:30:19 följande:

Fast det avgör inte du.

Du valde att knulla nån annan i 1,5 år. Din fru väljer själv hur hon ska hantera den informationen.

Att vädja om att få stanna gör att du idiotförklarar din fru och på riktigt vill att hon ska ta lätt på otroheten precis som du tycks göra.

Du har sårat och förnedrat din fru på värsta sätt och funderar på allvar hur du ska lägga fram att det inte var så farligt och att HON ska tänka på barnen.

Hur ofta tänkte du på barnens bästa under dessa 1,5 år?

Jag tänkte på barnen. Barnen är ju den enda anledningen till att jag lämnat min älskrinna istället för min fru.

Som sagt, vill hon skiljas kommer jag inte kämpa för att hon ska ändra sig, men jag vill att hon ger mig en till chans. Därav min ts. Tror verkligen inte att vare sig alt.1 eller alt. 2 får det att låta som att det inte var så farligt. Vi får se vad som händer.
Svar på tråden Om din partner varit otrogen, vad skulle du helst höra?