• Mom2be262

Barnförsäkring

Hej! Snart dags för bebisen att födas och just nu täcker gravidförsäkringen bebisens första 6 månader. Jag är däremot nyfiken på vad ni har för barnförsäkring och vad ni rekommenderar samt inte rekommenderar :)

• Svar på tråden Barnförsäkring
  • sofieau

Hej
    Jag har lite äldre barn men de är försäkrade i IF, sedan dag 1. bolaget har fungerat bra genom åren med snabba utbetalningar och goda kontakter. Allt är så otroligt enkelt nu med elektroniska journaler. Det är svårt att rekomendera vilket försäkringsbolag du ska välja, För min del är det skönt att ha allt samlade i ett bolag.
    Lycka Till!

• Anonym (Nm)

Jag rekommenderar att kolla med ditt fackförbund om du är medlem vad de har för avtal med försäkringsbolag. De har ofta valt och förhandlat fram bra villkor och rabatter på försäkringar. Vi valde att teckna barnförsäkring hos moderna försäkringar via mitt saco-förbund. Då fick vi rabatt och när vi kollade och jämförde olika bolag så var denna försäkring också en av de med bäst villkor.

• Meriall

Har trygg hansa och de har varit jättebra. Lätt att få ersättning.

• Anonym (TH)

Trygg Hansa har funkat jättebra för oss.
    Vi har fått ersättning för en massa saker som jag inte kände till, jag ringer och frågar bara

• Anonym (Försäkring)

Tänk bara på att gravidförsäkringen inte är alls lika omfattande som en barnförsäkring. Du bör alltså ändå teckna en barnförsäkring så snart barnet är fött. Det minskar också risken att man blir nekad försäkring eller får klausuler (undantag) i försäkringen. Ett tips är att gå in på konsumenternas försäkringsbyrå. Där kan man jämföra försäkringar och få lite förklaring kring olika begrepp.

Svar på tråden Barnförsäkring