Någon som lyckats med tunn slemhinna? Kan Ovitrelle eller Lutinus göra slemhinnan tjockare?
Vi gjorde ett äggplock i höstas men då jag låg i riskzonen för överstimulering så avbröts behandlingen och man odlade vidare äggen vilket resulterade i 1 ägg i frysen. Sen dess har vi testat allt för att få upp en optimal slemhinna för att kunna återföra ägget, vilket enligt min mottagning är 7 mm eller mer. Som mest har vi kommit upp i 6,3 mm (den gången vi fick avbryta). Som en sista chansning testade vi Menopur tillsammans med Ovitrelle och Lutinus. Efter en lätt kur av Menopur (vi behöver ju inga ägg, bara slemhinna) så konstaterade vi igår att den var 5,5 mm men vi ska köra ändå. Idag har jag precis tagit Ovitrelle och imorgon ska jag börja med Lutinus. Planerad återföring på måndag 30/4.
Någon som vet om det finns en chans att min slemhinna blir tjockare nu efter Ovitrelle och Lutinus? Hoppas på ett mirakel när jag kommer tillbaka på måndag.
Någon som lyckats trots en tunn slemhinna?
Jag är så spänd på att äntligen få göra min första återföring efter så många misslyckanden. Man måste ju hoppas men samtidigt vara realistisk.