Vul i 7+1
Enligt mina beräkningar är jag i 7+1 dagen då jag blivit erbjuden att göra ett vul pga missfall.
Vad kan man tänkas se då? Ser man oftast hjärtat slå?
Enligt mina beräkningar är jag i 7+1 dagen då jag blivit erbjuden att göra ett vul pga missfall.
Vad kan man tänkas se då? Ser man oftast hjärtat slå?
Då bör man se ett hjärta slå, vi såg hjärtslaget när vi va i v.6+3 :)
I 7+4 såg vi hjärtat och en liten plutt som liknade en stor kaffeböna :)
Man blir alldeles varm i kroppen av lycka
Ja! Du lär se bebben med hjärtslag. Du kommer se en liten hinnsäck med bönan i och sen en gulkropp som ligger någonstans inne i säcken. Det ser ut som en bubbla på ultraljudsbilden. Bebisen rör sig inte så tidigt så någon action lär du inte få. Men det gör inget, det är sjukt spännande ändå!
Jag undrar oxå hur tidigt man kan se hjärtslag o se om bebisen lever med vul? Med vänlig hälsning, Angelica
Hjärtat brukar man kunna börja se från v 6+0 men det kan dröja ytterligare några dagar. Vid 7+1 är embryot ca 1 cm och man skall kunna se hjärtslag.
Hjärtat brukar man kunna börja se från v 6+0 men det kan dröja ytterligare några dagar. Vid 7+1 är embryot ca 1 cm och man skall kunna se hjärtslag.
Det borde gå att se även med vanligt ultraljud. Jag slapp vul utan gjorde ultraljud utanpå magen i v 7+4 och då såg man hjärtat.
Jag gjorde också vanligt ultraljud i 7+4 och såg både bebis och pickande hjärta :)
Okej, va spännande! Då ska ja fråga om ett nästa gång :)