Utbränd eller är jag dödssjuk? Snälla hjälp!
Har haft rätt mycket det senaste halvåret.
En jobbig flytt med två barn, gör det mesta i hemmet själv utan någon vidare hjälp av sambon. Mitt humör började svindla, blev stressad utav det minsta lilla och kunde bli jätte arg på sambon oftast utan någon större anledning. Sökte hjälp av läkare för att gå i någon form av stressrehabilitering men blev nekad då jag var mammaledig, utbrändhet är arbetsrelaterad enligt läkaren.
Började gå hos psykologen på vc samband med detta fick jag en extrem magkatarr. Fick även diagnosen GAD, men magen gick inte över.. OROLIG för magcancer. Sen har oroligheten avlöst varandra inför alla undersökningar men som alla visat sig vart bra. Senaste veckorna har en ofantlig trötthet nått mig, har så ont i kroppen, knäna gör ont, låren gör ont. Jag är svag, darrar och känner mig som sirap i hela kroppen, har tom ont i fingrarna. Ingen matlust, rasat i vikt, Får ångest av hela mitt mående, får panikattacker så jag ligger och skakar då jag tror att detta är cancer eftersom mina symtom kan vara det. Synen är som dimma, känns som jag är avskärmad, känns som jag har feber fast jag har normal kroppstemperatur. Minsta lilla som att dammsuga gör mig andfådd och måste vila, klarar inte av att laga mat till barnen. Klarar inte av att städa, leka eller något. Jag som annars är full av energi och mega social orkar inget, vill bara ligga i sängen hela dagarna och sova. Vill inte träffa någon utan vill helst vara helt själv. Är detta utbrändhet? Eller är det någon annan sjukdom? Är så himla rädd för cancer, jag vill inte dö... jag har två små barn. Snälla hjälp mig jag orkar inte mer. Ingen läkare tar mig på allvar, säger att jag ska ut och promenera! Jag är även deprimerad enligt henne, ja! Jag blir ju deprimerad över att må såhär. Men inte uttrycker en depression såhär?
Vet inte vad jag ska ta mig till.. jag vill bli som jag var innan.