Tuggummi till 6-månaders?
Min son (6 mån) är så fasligt nyfiken på mina tuggummin. Tänkte ge han ett ifall han tycker om det. Är det någon som provat? Ska jag tugga det mjukt innan jag ger det?
Min son (6 mån) är så fasligt nyfiken på mina tuggummin. Tänkte ge han ett ifall han tycker om det. Är det någon som provat? Ska jag tugga det mjukt innan jag ger det?
En 6 månader gammal unge kan väl inte ens prata, det känns som en ypperligt dålig idé att ge ett tuggummi till någon som inte förstår att man inte ska svälja det..
Jag hoppas verkligen att du skämtar! ... /Pentra
Ge han ett rejält, ett hubbabubba så han kan blåsa bubblor. Suck...
Är du seriös?
Inget tuggummi!!! Och ge aldrig honom något från din mun/med ditt saliv på!!! Aldrig dela sked!! Streptokockerna du har smittar tills barnet blir ungefär 3 år gammal och då har hunnit bygga upp sin egen tandflora.
Sluta med tuggummi tuggade om det är ett problem!
Ja jag vet inte mycket om vad bebisar kan äta. Han ammar mest, har bara smakat varm choklad (avsvalnad) och osaltade jätte små tacochipsbitar, typ smulor.
Jag personligen skulle aldrig komma på tanken att ge vare sig avsvalnad choklad, tuggummi eller tacochips till en 6 månaders bebis, men det är ju jag det...