Tuggummi till 6-månaders?
Min son (6 mån) är så fasligt nyfiken på mina tuggummin. Tänkte ge han ett ifall han tycker om det. Är det någon som provat? Ska jag tugga det mjukt innan jag ger det?
Min son (6 mån) är så fasligt nyfiken på mina tuggummin. Tänkte ge han ett ifall han tycker om det. Är det någon som provat? Ska jag tugga det mjukt innan jag ger det?
Vad har du läst det någonstans?
Det jag fått höra är att man ska undvika spenat tills barnet är över året, pga det innehåller nitrat. Gurka och avocado (generellt gröna grönsaker) har jag aldrig hört förbud mot snarare tvärtom, avocado anses vara en bra frukt att ge små barn
Rent krasst så är gurka och avocado frukter och de avråder från BLADGRÖNSAKER det är inte samma sak som att en frukt är grön
Det är bakterier som orsakar karies
www.tandvardsguiden.com/Pages/45.aspx/Tonaringen--13-till-19-ar
www.callehagman.se/2011/05/kyss-kan-oeverfoera-karies-men-laat-inte-det-paaverka-kaerlekslivet/
Får jag göra det besviken, ja, han kan få hål ändå, han kan bli en riktig slarver och inte få hål. För det är inte bara tandborstning som avgör, utan salivens sammansättning och halten av kariesbildande bakterier.