Inlägg från: Fialotta8 |Visa alla inlägg
  • Fialotta8

BF jan2019

Hej alla!

Jag hoppar också in här. Jag plussade på bim -4 den 26/4 för första gången någonsin. Jag är en som är lite orolig då jag tre dagar i rad har haft väldigt svaga streck men dock utfall på digitala, alla grav test jag tagit har varit vanliga, alltså inga testa tidigt!

Man vill ju gärna att det ska öka i styrka!

Enligt beräkningar har jag bf 5/1 så jag är i v.5 (4+0) och hoppas bebis får överleva och växa sig stark! Jag har gärna stöd av er mammor sedan tidigare :p man är ju alltid orolig för MF... i övrigt har jag noll symptom förutom molvärk i magen och lite extra gasig och uppblåst :p men inget att klaga över, ännu ;)

• Fialotta8

Beklagar alla missfall också :/ det är ju trots allt det man är mest orolig för när man väl äntligen plussar :(

• Fialotta8

FrökenFlower,

Min fast fick sitt första barn när hon var 41, allt går om man bara vill :D nu hade dom visserligen stött på komplikationer på vägen men det går jättebra för dom trots åldern. Nu är hennes dotter tolv och börjar så smått bli tonåring, men då gjorde min faster så att hon tog hem en fosterflicka på 17 år från Afghanistan så att hon har någon att bolla med hemma :) man löser allt man bara vill, men vill man inte så måste man ju inte heller <3

• Fialotta8

Irdis, om jag förstår det rätt är du då i vecka 6, samma som jag är :D bf 5/1-19 har jag. Mitt första bokade möte är den 16e maj och då ska vi nog inte höra vul. Hade tänkt boka in ett ultraljud den 25e maj för att ha något att visa på morsdag till våra föräldrar! :D

• Fialotta8
    Irdis skrev 2018-05-06 12:50:38 följande:

Åh grattis :D!! Ok skönt då vet jag - när man läser sig till vad som ?händer just nu? vill man ju läsa rätt vecka haha. Är det ditt första eller har du fler sen tidigare?

Detta är mitt och sambon första barn och andra försök :D ska bli så kul! Men man hoppas ju att bebis sill växa klart där inne först så det inte blir några missöden på vägen först pch fräsmt.. Har du/ni barn sedan innan? :D
  • Fialotta8
    Irdis skrev 2018-05-08 20:17:10 följande:

Jamen eller hur - man vill ju bara att tiden ska gå o att fröet ska växa fint. Också vårt första barn:) Lycka till på ultraljudet!!

Tack detsamma såklart! Jag har bokat ultraljud privat i v.9 (8+3) så får vi se om dom hittar något! Jag är lite kluven kring om det kan finnas två där inne. Ge redan fått en mage och är ju bara på första barnet och i v.6!! Sjukt tidigt eller?
  • Fialotta8
    Hejhopp69 skrev 2018-05-09 17:32:43 följande:

Hej alla, jag plussade i måndags BIM-1 och är beräknad till 14/1. Detta är mitt första barn och jag undrar när har ni tänkt berätta för era föräldrar? :)

Vi ska berätta för våra föräldrar på morsdag! Vi tyckte det passade, även om det ?bara? är v.9. Jag hade aldrig kunnat hålla mig längre ändå, kan bli svårt oavsett eftersom min mage börjar synas redan nu i v.6 ????
  • Fialotta8

Jag har symptom som följer:

* trötthet

* liiiite illamående ett par gånger om dagen. Kräks inte (ännu..?)

* tål inte att skämtas med lika mycket ;)

* lite svaga kramper i magen då och då, men har avtagit.

* har köpt hem mycket äpplen för jag blir mer hungrig och då blev jag helt plötsligt sugen på röda äpplen :p inget vanligt för mig.

I övrigt ingenting. Det jobbigaste är tröttheten! Den är svår att dölja :P

• Fialotta8
    Missma01 skrev 2018-05-15 08:58:49 följande:

Hur har ni gjort med vitaminer för gravida, har ni börjat äta eller när rekommenderar de att man gör det? Jag minns inte när jag började med det förra graviditeten :P Har ätit folsyra i ca 1 ½ månad nu. Sen när brukar man skriva in sig hos barnmorskan, tror vi gjorde det runt v 8 sist, kan det stämma?

Glömde skriva att jag har BF 25/1 :)

Jag tar universitetsexamen om ca 1 månad och har sedan i april ett jobb som väntar, dock börjar jag det inte först i augusti då det är en lärartjänst. Känner mig lite halv dum och som att jag "sviker" jobbet och ställer till det när jag nu innan jag ens börjat jobba är gravid. Ska träffa alla kollegor och rektorn i juni så måste berätta då för om jag väntar tills jag börjar jobba i höst så är jag då i v18, vilket känns lite väl sent. Hur ser det ut för er andra, har ni någon erfarenhet va att precis fått nytt och sedan bli gravid?

Hej! Jag är i samma sits som dig med jobbet. Jag pluggade färdigt nu i maj, men började på mitt jobb i januari, fick fast tjänst i början av april och plussade 26/4. Känner mig lagom skyldig jag också kan man säga, jag jobbar på en liten arbetsplats på liten ort, ÄLSKAR mitt jobb och skulle inte byta mot något. Dessutom vill min sambo vara föräldraledig 50% så jag kommer inte ha någon superlång mammaledighet vad det verkar som just nu. Men lik förbannat känner man sig sämst. Jag bävar för det samtalet med mina chefer... :/
Svar på tråden BF jan2019