Inlägg från: Linneisen |Visa alla inlägg
  • Linneisen

BF jan2019

Jag hakar på här! Jag plussade 8/5 svaagt, men betydligt starkare dagen därpå. Det blir andra barnet och min dotter är 10 månader :)

• Linneisen
    Repet skrev 2018-05-16 07:54:35 följande:

Jag hade en blödning igår! på morgonen kom det bruna flytningar, och sen på eftermiddagen lite rosa. inte mycket inte ens så det nådde trosorna. men nu är jag så jäkla orolig!

googlat sönder mig själv, och visst överallt står det att det är "helt normalt" men alltid lite efteråt står det, "men det skulle kunna vara ett begynnade missfall". gissa vilket av ovanstånde som en tar till sig... är i v8 (7+2) nu, och har inte VUL förens nästa onsdag... bara att vänta och se.

Nån annan som har liknande?

Jag har haft flera rosa och bruna flytningar nyligen, både under ägglossningen, efter samlag, nidblödning och några gånger sedan jag plussade utan förklaring. Det hade jag förra graviditeten också. Åkte in på flera VUL då men allt var alltid bra. Sköra slemhinnor. Så jag hoppas det är det denna gången också och försöker att inte stressa upp mig. Vad man också kan få är en liten blödning runt tiden då man skulle haft mens. Så jag gissar och hoppas på sköra slemhinnor för dig med, eller liten fejk-mensblödning!
  • Linneisen

Det finns en fb-grupp redan men vi kanske kan skapa en ny? Så det inte blir för många i den.

"Mens"värk är bra att få, det är växtvärk att livmodern växer.

• Linneisen
    essii skrev 2018-05-16 11:54:27 följande:

Aha visste inte att det redan fanns en FB-grupp! Vad heter den/vem kontaktar man för att gå med i den? :)

julia1994 skrev 2018-05-16 11:56:51 följande:

Finns det redan en? Jag har inte hittat någon när jag sökt på Facebook! Hade varit roligt att gå med i en! :)

Jag kan annars rekommendera en mindre grupp. Jag är med i en mindre grupp fortfarande sedan graviditeten med dottern och den är guld värd. Roligt att få följa alla mammor o bebisar och man lär känna varandra på ett annat sätt.

Vet inte hur många det är i den som finns men vi är 50 medlemmar i den jag är med i och det är på gränsen till för många :)
  • Linneisen
    julia1994 skrev 2018-05-16 14:42:02 följande:

Absolut! Låter som en bra idé! Säg till när du fixar den, jag går gärna med! :)

Jag går också gärna med! Går med i den andra också och ser hur många medlemmar. Är det många går jag ur.
  • Linneisen
    Jeex skrev 2018-06-19 20:11:23 följande:

Finns det någon grupp på Facebook där det inte diskuteras mf/ma konstant ? Är ju så fruktansvärt tråkigt att inte kunna diskutera annat eller att kunna njuta av sin graviditet.

Finns det en sådan grupp så vill jag gärna hänga på där :)

Yes det finns det. Dock skrivs det inte så mycket för vi är bara 12 medlemmar. Men om vi blir några fler blir det ju en mer aktiv grupp :)
Svar på tråden BF jan2019