• Mirjelinen

Hur aktivera sig vid illamående?

Hej. Jag är i vecka 8 och mår sådär. Jag har illamående och ont i magen varje dag och kräks på morgnarna. Sen tar jag Lergigan comp för att lindra resten av dagen, men det tar nog bara bort det värsta. 

Jag pluggar och just nu är det väldigt lite lektioner i skolan, mest inlämningar och prov och sådant. Så jag är hemma mycket och ligger mest i soffan. Mår illa när jag reser mig upp. Lagade mat idag ett tag och kände mig så sjösjuk att jag fick avbryta flera gånger och gå och lägga mig i soffan. 

Jag har lätt för att bli deprimerad och känner mig nu ganska låg. Orkar inte träna, som jag behöver, och bara en promenad känns jobbigt med illamåendet. Är det någon som har tips på hur man bryter håglösheten och hittar lite aktivitet som fungerar? Vad har hjälpt er? Någon som tränat trots illamående och mått bättre? 

• Svar på tråden Hur aktivera sig vid illamående?
  • Ebo88
    Mirjelinen skrev 2018-05-01 16:16:42 följande:

Hej. Jag är i vecka 8 och mår sådär. Jag har illamående och ont i magen varje dag och kräks på morgnarna. Sen tar jag Lergigan comp för att lindra resten av dagen, men det tar nog bara bort det värsta. 

Jag pluggar och just nu är det väldigt lite lektioner i skolan, mest inlämningar och prov och sådant. Så jag är hemma mycket och ligger mest i soffan. Mår illa när jag reser mig upp. Lagade mat idag ett tag och kände mig så sjösjuk att jag fick avbryta flera gånger och gå och lägga mig i soffan. 

Jag har lätt för att bli deprimerad och känner mig nu ganska låg. Orkar inte träna, som jag behöver, och bara en promenad känns jobbigt med illamåendet. Är det någon som har tips på hur man bryter håglösheten och hittar lite aktivitet som fungerar? Vad har hjälpt er? Någon som tränat trots illamående och mått bättre?