Inlägg från: Sisterofthesun |Visa alla inlägg
  • Sisterofthesun

BIM vid Midsommar, följas åt?

Hej, jag är 27 år och min sambo 30. Vi har en liten tjej som precis blivit 5 månader som blev till på första försöket (hoppas på samma tur nu) och vi vill hemskt gärna ha ett syskon tätt. Har bim på midsommar eller den 24 :)

Mina symptom har varit:

Stick i livmodern

Vita krämiga flytningar sen ungefär 3-4 dagar efter äl.

Tog ett test idag (allt för tidigt) fick efter 10 minuter ett yttepyttesvagt streck som sedan försvann efter några minuter till, antar att det va falskt. Ska försöka vänta några dagar innan jag testar igen.

• Sisterofthesun
    Thorax skrev 2018-06-16 09:26:44 följande:

Vad kul med tätt :)

Jag ska testa imorgon. Det var blankt igår men äl+11 bara så kunde ju vart för tidigt också.

Kan absolut vara för tidigt! Lycka till imorgon :)
  • Sisterofthesun
    aij210 skrev 2018-06-17 21:23:12 följande:

Fick plus idag på BIM -2 eller -3, så himla glad, känns overkligt! Vårt andra barn, första försöket, vågar knappt tro att det är sant! Lycka till alla som längtar efter plus!

Grattis :)
  • Sisterofthesun

Min temp är förhöjd till 37,2, 37,5 från min vanliga på 36,9 (ungefär)

Kände små hugg eller en strålande känsla i livmodern idag igen.

Har känt mig ganska nedstämd och gråtmild hela dagen.

Jag hoppas inte mensen kommer på lördag :(

• Sisterofthesun

Jag lovar mig själv varje dag när jag testar förtidigt och det är negativt att inte testa förrän bim men kan aldrig hålla mig :/ är för nyfiken. Blir ändå besviken när det är negativt.

• Sisterofthesun
    Minlillaplutt skrev 2018-06-19 10:23:12 följande:

Imorse hade jag absolut ingen lust att äta!! Jag som varje morgon brukar vara jättehungrig och sugen på frukost!!! Det enda jag kunde tänka mig att ta i munnen var kallt vatten. Sen försökte jag äta en mini/plommon tomat, som jag vanligtvis älskar, den smakade bara kall och sur.... Fick tvinga i mig något. Och känner nu mig supermätt och lätt illamående.

Kände även igår "dragningar" i nedre magen och som ett slags tryck... Har även känt mig tröttare än vanligt.

BIM-5 idag.

Vi har bim samtidigt då :)

Har du tagit test än?
  • Sisterofthesun
    Minlillaplutt skrev 2018-06-19 11:13:56 följande:

Nämen så kul! :) Har du känt några symptom redan?

Nej jag har inte testat, ska försöka vänta till tisdag, om inte mensen kommer... Det brukar aldrig synas något streck före BIM för mig.

Vaknade en natt någon dag efter misstänkt äl av att det brände till ordentligt i höger äggstock.

Jag har sen efter äl haft vita flytningar som nu blivit vattniga istället, stick i livmodern ett par gånger, först efter äl och igår kände jag det igen. Min temp är också förhöjd :) lite ömma bröstvårtor också men det kan ju vara mensen som är på väg också.

Vill gärna veta innan midsommarafton om man kan dricka ett glas vin eller inte ;)

Du då? :)
  • Sisterofthesun

Tempade nu igen och tempen ligger fortfarande på stadiga 37,4-37,5

Har iofs inte tempat direkt på morgonen innan jag gått ur sängen som man bör.

Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?