• Trullis82

BIM vid Midsommar, följas åt?

Hej!

Hoppar in här om det e okej.

Jag fick gravid 1-2 veckor den 26/5. Fick sedan den 8/6 inte gravid då jag tre dagar innan haft en super kraftig blödning.

Ringde gyn för kontroll o det visade sig vara tomt där inne. Tidigt missfall.

Hade en massa symptom vilket gjorde att jag tog grav testet. Som halsbränna, svullen mage, ömma bröst, förlamande trötthet, lakrits cravings.

Men så fort MF varit var det som att trycka på en knapp o alla symptom var borta.

När jag slutat blöda hade maken o jag samlag ganska omgående då vi inte vill vänta utan försöka så snart som möjligt.

Imorgon är det BIM o inga känningar att mensen skulle vara på ingång. Men sista veckan ha alla symptom kommit tillbaka o blir starkare o starkare. Halsbränna(värst på kvällen) svullen om magen, kissnödig stup i kvarten, trött......

Men eftersom det är så nära inpå hat jag svårt att tro att jag e gravid redan.

Har beställt hem flera test så testar väl om mensen inte kommit till söndag.

Vad tror ni, kan jag vara gravid så nära inpå?

• Trullis82
    xrayoflight skrev 2018-06-21 05:47:43 följande:

Det går absolut att bli gravid nära inpå ett missfall, men det krävs ju en ny ägglossning (men däremot inte en mens) Vet du om du hft någon? Min kropp verkade brhandla mitt missfall som "mens" när det gällde cykeln (blödde 22/5-27/5 och fick ny ÄL 5/6)

Utan ägglossning ingen graviditet, och det låter lite tight i ditt fall, men det beror ju på hur din cykel brukar se ut

Ja precis vad jag oxå tycker. Lite var nära inpå. Jag har två appar så jag har lite koll på min cykel, bl.a. FLO o enl den o den andra appen bör jag ha BIM idag. Men går kanske inte följa dessa nu när man haft MF o börjat om eller vad jag ska säga...... så vi får se vad som händer...

Försöker ha lite is i magen men det e inte lätt
  • Trullis82
    xrayoflight skrev 2018-06-21 11:13:09 följande:

Jag tempar varje dag och på så sätt kunde jag se att jag faktiskt hade äl. Det är miTT bästa tips för då vet du garanterat om du har ägglossning eller inte (kroppstemperaturen ökar bara om gulkroppen (det som är kvar av äggblandningen efter ägglossnibgen) producerar progesteron. Du kan få utslag på äl-stickor utan att ha äl, men om båda saker är uppfyllda (både utslag på äl-stickor och temphöjning) så skulle jag gissa att sannolikheten är stor att du haft äl

Lycka till!

Jag äter ju Letrozol för att få ägg o när äggen är i rätt stl tar jag en Ovitrelle spruta för att få äl. Så det e lite komplicerat.

Men har två barn 14&8 år som kom till på normalt vis utan problem.

Så därför försöker vi nu igen under sommaren på egen hand. Annars får vi åter hjälp efter sommaren.

Mitt psyke pallar inte dessa test stup i kvarten. Har hållt på så länge nu. Så nu kör vi på egen hand som sagt var o mer kontroll när vi får hjälp. Då går jag på VUL minst 2 gånger i veckan

Lycka till
  • Trullis82
    NiMi12 skrev 2018-06-22 11:13:41 följande:

Fick blödning idag så jag behöver inte ens testa :(

Bättre lycka någon annan månad hoppas jag.

Grattis till alla er som har plussat <3

Helt 100 på det? Jag trodde min mens kom när jag fick min rikliga blödning men gjorde ett CB digitalt ändå. Visade Gravid 1-2 veckor
  • Trullis82
    Jagerika skrev 2018-06-22 12:22:20 följande:

Jag måste bara få fråga er som varit med om tidigt missfall...

Jag fick svaga streck 3 gånger och på olika test nu denna månaden. Alltså så svaga så jag inte tolkade det som positivt. Sen kom mensen på Bim +4 och mensen är inte som vanligt utan slemmig med klumpar i. Både genomskinliga och svarta klumpar. Ser it som ÄL sekret fast mensaktig. Trådarna kan bli väldigt långa, alltså 10cm utan att gå sönder. Är detta ett tidigt missfall eller bara en konstig mens? Jag har fått svarta blodklumpar förut men mycket mindre och tänkt att det är själva ägget man ser då, men denna gången är det större och mer :/

Skulle rekommendera dig att ta ett CB digitalt. Jag hade såna blödningar i början o jag var gravid. Sedan upphörde blödningarna för att senare komma tillbaka o sista blödningen var MF.

Det e vanligt att man har små blödningar i början av graviditeten
  • Trullis82
    Maka94 skrev 2018-06-23 06:42:53 följande:

Plussade precis på Bim+2, är helt i chock. Fattar fortfarande inte..

Jätte grattis till dig.... jag e oxå på BIM+2 men här var det ?Inte gravid?
  • Trullis82
    Majflickan90 skrev 2018-06-23 10:31:44 följande:

Hej!

Vet inte riktigt om jag "passar in" här ???? Är en mamma på 28 år, har en son på 3 år och vill gärna ha fler barn. Slutade med p-piller i mars-april, men utan preventinmedel så är min mens väldigt oregelbunden. Jag ska ha mens nu första veckan i juli (om den är regelbunden), följer en app nämligen. Är den oregelbunden så vet jag faktiskt inte när jag har beräknad mens.

Nu till min fråga... började med ÄL-test (clearblue) innan helgen förra veckan bara för skojs skull se hur lång tid efter mens jag är fertil. Första 2 dagarna så visade den inget, 3e dagen blev det "hög fertilitet" på testet. Nu har jag testat varje dag sen förra helgen och den stannar alltid vid hög? Den går aldrig över till maximal som den ska göra om man har ÄL. (Det är en dubbel hormonindikator). Så börjar undra om jag faktiskt inte har nån ÄL? ???? Eller är jag bara knäpp? Sen läste jag i papprena man fick ihop med testen att visar testen "hög fertilitet" i mer än 9 dagar så ska man typ bara slänga dom o vänta tills "nästa gång". Så börjar tvivla lite och undra om jag ens är fertil.. Har någon av er vatt med om samma sak? Är bara nyfiken.

Hej!

Jag har inte kör med såna test men gått på mycket VUL då jag o min man försöker med en tredje o helt plötsligt går det inte. Vi har två barn innan 14&8 som kommit till på normalt vis.

På VUL kunde man då se att jag inte hade några ägg. Sen när jag fått medicin o sett att jag fått ägg så visade proverna att det aldrig blev en äl utan dom växte o sprack.

Så sista gången nu fick jag ta en spruta på mig själv som heter Ovitrelle som gör att man får äl.

Jag blev gravid men fick tidigt missfall.

Nu är det tyvärr semester uppehåll så får ingen tid förens i augusti.

Nu försöker vi på egen hand i hopp om att det ska gå. Det har ju trots allt fungerat 2gånger i alla fall

Så mitt råd e väl att du söker så du får reda på vad som e knas.

Är det samma pappa nu som till dig son? Kanske hans simmare som behöver ses över

Lycka till
  • Trullis82
    Ereya skrev 2018-06-23 14:57:28 följande:

Ursäkta frågan från en anonym tjej på internet - men hur är flytningarna? Titta och känn efter på dem, det är ett bra sätt att veta om man har ägglossning.

Nja stämmer inte. Flytningarna har du oavsett du har ägg som släpper el inte, för det har jag. Jag har jätte mycket o bra flytningar men mina ägg släpper inte så det spelar ingen roll.

Men man kan räkna ut när man borde ha lossning däremot
Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?