• NiMi12

BIM vid Midsommar, följas åt?

Jag hänger på tråden. Har BIM 22 juni.
    Den här veckan kommer sega sig fram :P

Vågar inte testa innan fredag för jag vill inte bli besviken.
    Tecken jag har är att brösten spänner och är ömma, men det kan ju lika gärna vara för att det är bara några dagar kvar till mens.

Hade även ett tydligt stick/hugg på vänster sida i början på förra veckan. Det var så att jag stannade upp i ett steg och liksom vek mig lite. Ett stick till några sekunder senare och sen inget mer. Så det kunde ju varit en muskeldragning.

Det finns förklaringar på allt, men visst hoppas jag på att det är något annat på gång :)

• NiMi12
    EmmalinneaS skrev 2018-06-18 12:20:18 följande:

BIM idag och ingen mens ännu och inga direkta känningar av den tycker jag. Brukar iofs inte känna särskilt mycket innan heller.. De enda eventuella symtom jag har är något ömma bröst och är hungrig konstant. Kan äta normalmycket mat och sen vara vrålhungrig igen inom en timma. Vet inte om detta är ett symtom eller om jag bara är i en hungrig period just nu.

Har inga större förväntningar denna månad. Tror vi typ prickade in ÄL, men detta är vårt första riktiga försök och tro att det skulle gå på en gång känns lite för otroligt. Ska testa på fredag morgon om inte mensen har hunnit komma innan det.

Hur går det för er andra?

Hur klarar du att hålla dig så länge efter BIM? :)

Jag har BIM på fredag och ska testa lördag morgon om det inte har kommit någon mens.

• NiMi12
    EmmalinneaS skrev 2018-06-19 10:01:24 följande:
    Haha jag är faktiskt förvånad själv att jag inte vill testa innan. Har stort kontrollbehov som borde vilja testa varje dag.

Men eftersom detta är försök ett och jag fortfarande är lite oregelbunden så har jag varit ganska säker på att det inte tagit sig. Nu verkar det även som att mensen kommer imorgon, så då slipper jag testa. Tycker även att testandet är lite jobbigt och svårtolkat (och dyrt i längden), vilket också får mig att avstå. Men förstår verkligen att man vill veta, det vill ju jag också :) vi får väl se hur det blir sen när vi är uppe i 5-6 försök, då lär det vara svårare att hålla sig
    Haha samma här och kontrollbehovet skriker ett par gånger varje dag att jag ska testa imorgon. Men smart som jag är så köpte jag bara hem ett digitalt test och jag vill därför inte "slösa" bort det innan BIM. Kommer mensen kan jag ju spara det till nästa månad :D

Jag är också på första försöket. Slutade med p-piller i april men hade min första riktiga blödning i maj. Tyvärr tror jag att vi missade ÄL för han var borta ganska mycket den här månaden. Men nästa månad börjar jag med ÄL tester så då får vi se om det går. Har inte heller så stora förhoppningar den här månaden.

Jag håller tummarna för att mensen inte kommer för varken dig eller mig :)
  • NiMi12

BIM på fredag.

Molvärk som vid mens och ömma bröst igår.

Idag ingenting förrän nu på eftermiddagen då jag har stickningar i höger äggstock, små aj.

Nu kryper dagarna fram, är det mens på g eller inte är den stora frågan...

• NiMi12
    gabspo skrev 2018-06-20 06:41:08 följande:

Jag plussade idag! Är helt chockad för jag har inte haft några symtom förutom lite igår :O Trodde verkligen inte att det skulle tagit sig. Men stickan gick inte att misstro :D Tog ett digitalt också bara för tydlighetens skull <3

Grattis!

• NiMi12
    NiMi12 skrev 2018-06-19 16:11:31 följande:

BIM på fredag.

Molvärk som vid mens och ömma bröst igår.

Idag ingenting förrän nu på eftermiddagen då jag har stickningar i höger äggstock, små aj.

Nu kryper dagarna fram, är det mens på g eller inte är den stora frågan...

BIM-2 idag
    Hade stickningar på höger sida igår, lite molvärk i morse men nu bara sticker det. Som små nålstick mest hela tiden. Svårt att inte tänka på det.

Nytt för idag är att jag tycker att saker och ting luktar så mycket mer. Till och med hunden som jag inte tycker luktar i vanliga fall tycker jag luktar konstigt idag. Har varit täppt i näsan i två veckor och idag släppte det lite i ena näsborren så det kanske bara är ovanan att känna dofter igen :D
  • NiMi12
    XAHHA92 skrev 2018-06-21 06:51:21 följande:

Bim i helgen, spottings har börjat och negativt test idag. Suck!!! Visste att inseminationen inte skulle fungera på mig.. Ägglossning nr 29 åt helvete.

Tänk er själva, 29 ägglossningar och inte en enda graviditet. Detta var ju en kul resa....

Högg till i hjärtat när jag läste din text. Så ledsen för din skull.

• NiMi12
    Viktigt skrev 2018-06-21 10:18:44 följande:
    Samma lika här.. tagit tester å alla visar negativt. Känt lite molvärk å lite ont i brösten. Brukar vanligtvis känna mycket dagarna innan.. räknar med tant röd imorrn. Har ni försökt länge?
    Samma här, har känt en hel del dagarna innan. Men idag inte mer än lite molvärk som alltid innan mens.
    Har BIM imorgon och räknar med att mensen kommer då eller på lördag.
  • NiMi12

Har BIM imorgon och känner att jag håller på att tappa hoppet fullständigt. Stickningar både i förrgår och igår. Men idag har det inte varit mer än molvärk till och från hela dagen.

Hade en sån härlig känsla i kroppen i förrgår och städa och fixade. Igår var jag så sjukt trött så efter jobbet var jag tvungen att lägga mig och sova en timme.

Idag är jag pigg igen men sur över molvärken.

Känns som att mensen kommer när som helst, skit med :(

• NiMi12
    Sisterofthesun skrev 2018-06-21 19:24:39 följande:

Men stickningarna behöver ju inte komma varje dag, inte gjort det för mig när jag va gravid. Molvärken är ju ett väldigt bra tecken på att något kan vara på gång :)

Jag har knappt inte haft någon molvärk bara stick några gånger.

Jag trodde inte stickningarna skulle försvinna. Har aldrig varit gravid så det var något helt nytt för mig.

Väntar och ser om det kommer något imorgon. Ska testa mig imorgon eller lördag om det inte kommer någon mens.
  • NiMi12

Fick blödning idag så jag behöver inte ens testa :(

Bättre lycka någon annan månad hoppas jag.

Grattis till alla er som har plussat <3

• NiMi12
    Trullis82 skrev 2018-06-22 16:53:52 följande:

Helt 100 på det? Jag trodde min mens kom när jag fick min rikliga blödning men gjorde ett CB digitalt ändå. Visade Gravid 1-2 veckor

Är bara ljust rött blod och inte speciellt mycket. Så kanske skulle testa imorgon iaf för att vara på den säkra sidan.
  • NiMi12
    Trullis82 skrev 2018-06-22 16:53:52 följande:

Helt 100 på det? Jag trodde min mens kom när jag fick min rikliga blödning men gjorde ett CB digitalt ändå. Visade Gravid 1-2 veckor

Testade imorse, inte gravid. Väldigt lite blödning så jag kanske inte ens hade ägglossning den här månaden. Börjar med ägglossningstest så fort jag har slutat blöda den här gången :)
Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?