• Jahajaa

BIM vid Midsommar, följas åt?

Hur gör ni andra om ni inte hinner plussa innan midsommar? det brukar ju flöda en del alkohol då.. :/ man vill ju inte dricka om det skulle vara en liten i magen, men samtidigt, kan det skada att ta något glas innan man ens har plussat tror ni? Känns ju lite misstänkt att skippa alkoholen helt på midsommar..

• Jahajaa
    IBS skrev 2018-06-01 18:37:25 följande:

För mig är det enkelt. Dricker inget efter ÄL. Men sen dricker jag inte ofta så ingen reagerar om jag tackar nej. Skulle någon undrar så skyller jag på att min mage är lite ur balans och ej vill vågar risker att dricka.

Ja, brukar man inte dricka så är det ju lättare.. själv brukar jag aldrig tacka nej till ett glas vin eller öl, så det lär bli mer frågetecken isf,.
  • Jahajaa

Kul att så många hittat in till tråden :) Välkomna alla nya, och hoppas på många plus! :)

• Jahajaa
    Esmes skrev 2018-06-03 10:34:50 följande:

Jag lämnar tråden då inseminationen som var planerad på tisdag inte blir av pga att min ägglossning kom för tidigt. Ledsamt när man både tagit hormoner och hoppats i onödan. Men så är det väl tyvärr ibland när en befinner sig i försöka få barn-karusellen. Det är mycket som ska stämma.

Stort lycka till nu! Håller tummarna för er andra i stället på midsommar :)

Nej vad tråkigt! :/ Hoppas på bättre lycka för dig nästa månad <3 Kram
  • Jahajaa

Välkommen! Beklagar missfallet <3 Men skönt att kroppen fungerar som den ska direkt igen iaf :) Jag tempar också, så det verkar ju lovande att den är högre än vanligt iaf! :)

Ereya skrev 2018-06-03 07:40:17 följande:

Min temp är nu 0.8 grader högre än vanligt.

Måndag, ägglossning: 35.82

Tisdag: 36.28

Onsdag: 36.16

Torsdag: 36.26

Fredag: 36.43

Lördag: 36.60

Söndag (idag): 36.69

Intressant det här med basaltemp! Vi hade sex fredag och söndag då vi inte trodde att ägglossningen skulle komma så snabbt efter mitt tidiga missfall. Så nu är det en vecka kvar tills det går att tjuvkika på eventuella tester.

• Jahajaa
    Ereya skrev 2018-06-05 19:54:34 följande:

Tack, och detsamma. Nu är det vår månad!Åh, gör du? Vore kul att jämföra kurvorna sen när mensen eller plusset har kommit!

Ja verkligen! Förhoppningsvis jämföra våra gravidkurvor då ;) Min mens har strulat dom senaste två månaderna, och ÄL har kommit seeent, cykeldag 25 och 27. Denna månaden är likadan, NC flyttar fram hela tiden och hittills ingen tempökning. Är på dag 20 nu. Men hoppas att den kommer nu i dagarna :)
  • Jahajaa
    Ereya skrev 2018-06-09 07:51:34 följande:

Oj så störande! Min temp är, hejbara, nästan en grad högre än vanligt och har varit det sen ägglossningen så jag VET ju att jag hade den. Dag 20 här också, ÄL+12 redan, den kom ju så himla tidigt. Testade blankt i morse med molvärk och ömma bröst. Tror inte det blir min månad. Piss och skit :(

Ja jättestörande, men imorse hade jag en dipp (temp på 35,5) och börjar få ÄL flytningar så nu tror jag att den är på G iaf :) Men ge verkligen inte upp hoppet ännu, fäster ägget sent är det ju svårt att få plus så tidigt <3 ge inte upp förräns tempen sjunkit och mensen kommit. Håller tummarna! :)
  • Jahajaa
    laluna92 skrev 2018-06-09 21:00:57 följande:

Min äl är jättesen och nu börjar jag oroa mig för att den inte ska dyka upp alls den här månaden... Brukar ha regelbunden äl mellan dag 14-16 och är nu inne på dag 17 utan ens utslag på äl-test. Har hört om att även fast man har en regelbunden mens/äl ändå kan ha någon cykel per år utan äl, har någon av er haft det? Tempar + kört med äl-test sedan augusti och har alltid haft äl men som sagt aldrig så här sent. Är så rädd att hela den här månaden är körd nu :(

Hej! Detta är tredje månaden i rad som min ÄL är sen.. var väldigt regelbunden innan vi försökte skaffa barn och kom alltid på dag 17, så jag vet inte om det beror på stressen i mitt fall.. första månaden kom den på dag 27, förra på dag 25 och nu är jag på dag 22 och ingen ÄL ännu...Så mys på som vanligt så att ni inte missar den ifall den bara bestämt sig för att komma sent :) Kram
  • Jahajaa
    Felicia1022 skrev 2018-06-10 11:44:22 följande:

Vad tror ni om det här? :) BIM -3

Jag ser strecket iaf :) håller tummarna att det inte är något spökstreck :)
  • Jahajaa
    gabspo skrev 2018-06-12 07:18:11 följande:

Jag blir så förvirrad av min kropp. Innan vi bestämde oss för att försöka med syskon så hade jag varje månad väldigt tydliga äl-tecken. Alltid ömma/svullna bröstvårtor och ibland i kombo med trådiga flytningar eller smärta. Denna månad vet jag inte? Hade lite slemmigare flytningar en dag men inte solklart äl-flytningar, något ömma bröstvårtor en dag men väldigt diffust. Har ibland oregelbundna cykler sä har inte äl samma dag i cykeln jämt. Så nu vet vi inte om äl har varit eller om det blir jättesent i denna cykeln :( Känns så jobbigt att inte veta... och blir typ stressad av att missa äl men det känns så krystat att ligga varje dag också...

Är i precis samma sits som du.. innan vi började försöka hade jag tydliga ÄL känningar och sekret och väldigt regelbundet.. nu har jag haft ÄL på dag 27, 25 dom två senaste månaderna och nu är jag på dag 24 och ÄL lyser med sin frånvaro igen :( hade lite ÄL flytningar för två dagar sen och tänkte att nu är den på gång, men det ?torkade upp? och tempen ligger stadigt låg.. så tråkigt när man känner att kroppen inte vill samarbeta med en :/
  • Jahajaa
    Thorax skrev 2018-06-13 17:03:04 följande:

En liten fundering.

Min ÄL går efter en 28 dagars cykel, dock är cykeln i sig i genomsnitt 33 dagar.

Då borde jag väl logiskt sätt kunna testa på den 28e dagen och inte behöva vänta till den 33e?

Eller tänker jag fel nu :D

Jo det borde du :) du menar att du har tidigt ÄL men lång lutealfas eller?
  • Jahajaa
    Thorax skrev 2018-06-13 22:30:53 följande:
    Min lutenfas är just nu 19 dagar, känns lite drygt att vänta så läge :D
    Förstår det! Jag tänker att du borde kunna testa positivt på BIM-5 isf.. Alltså ÄL+14 :) 
  • Jahajaa

Nu börjar jag ge upp hoppet för denna månaden.. :( Är på cd27 nu och ingen ÄL. Har haft väldigt sen ÄL dom senaste månaderna.. Förstår inte vad som händer med min kropp. Innan vi började försöka var mensen regelbunden på 32 dagar och ÄL dag 17 varje! gång... Är det någon som varit med om liknande? Jag misstänkte att jag fick ett MF i feb (p.g.a. enorma smärtor bl.a. när mensen kom igång plus klumpar (ursäktar infon), men jag hade inte testat då ifall jag var gravid så vet inte säkert. Efter det har mensen kommit på dag 49 och 39... Någon som varit med om samma sak? 

• Jahajaa
    babytjejen skrev 2018-06-15 08:48:51 följande:

Mens idag så lämnar gruppen nu :( :(

Nej vad tråkigt :( Lycka till nästa månad <3 Verkar inte bli något för mig heller denna månaden då ÄL inte dykt upp ännu :(
  • Jahajaa
    Thorax skrev 2018-06-15 12:11:26 följande:

Får hoppas det :) idag var det jätteblankt men inte så konstigt.Nej men vad tråkigt, men du stannar väl kvar eller blir de för jobbigt? :(

Nej jag stannar kvar här och hejar på er andra :) hoppas på att nästa månad är min månad istället ;)
Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?