• Thorax

BIM vid Midsommar, följas åt?

Maka94 skrev 2018-06-13 15:59:47 följande:

BIM 21/6, senaste dagarna väldigt rikliga vita tjocka flytningar. Och en väldans motvärk i magen. Vågar man hoppas att kroppen jobbar med något?

Det är ju lite för långt kvar för att avgöra men låter ju ändå positivt. Tror ingen riktigt vågar säga :)
  • Thorax

En liten fundering.

Min ÄL går efter en 28 dagars cykel, dock är cykeln i sig i genomsnitt 33 dagar.

Då borde jag väl logiskt sätt kunna testa på den 28e dagen och inte behöva vänta till den 33e?

Eller tänker jag fel nu :D

• Thorax
    Jahajaa skrev 2018-06-13 21:35:04 följande:

Jo det borde du :) du menar att du har tidigt ÄL men lång lutealfas eller?

Min lutenfas är just nu 19 dagar, känns lite drygt att vänta så läge :D
  • Thorax
    Jahajaa skrev 2018-06-15 10:29:18 följande:

Förstår det! Jag tänker att du borde kunna testa positivt på BIM-5 isf.. Alltså ÄL+14 :) 

Får hoppas det :) idag var det jätteblankt men inte så konstigt.
    Jahajaa skrev 2018-06-15 10:46:06 följande:

Nej vad tråkigt :( Lycka till nästa månad <3 Verkar inte bli något för mig heller denna månaden då ÄL inte dykt upp ännu :(

Nej men vad tråkigt, men du stannar väl kvar eller blir de för jobbigt? :(
  • Thorax
    Tummelisaa skrev 2018-06-15 14:55:12 följande:

Har bim på tisdag. Testade idag äl+ 10 negativt. Vet att det är tidigt men känns ändå som det är kört när man inte får minsta tydan på streck.. så är väl inte något för mig denna månad heller :)

Stor risk det är alldeles för tidigt för att synas nåt öht. Vänta tills åtminstone +12
  • Thorax
    Tummelisaa skrev 2018-06-15 15:54:49 följande:

Jo jag vet, men nu hände precis något märkligt här. Gick precis på toa och märker att jag fått en liten ljus blödning i trosan, väldigt lite och det kommer puttelite ljusrosa/orange när jag torkade mig. Gör inte ont eller något och när jag fått spottings eller liknande ser det annorlunda ut. Kan detta vara en nidis tro????

Kan det helt klart vara. De kan ju komma runt 1-2 veckor efter äl :)
  • Thorax
    Tummelisaa skrev 2018-06-15 17:55:05 följande:

Ja jag hade ju äl för nästan exakt en vecka sedan, så jag hoppas. Nu har det avtagit och kommer inget mer så lär väl märka inom några dagar om det kommer mer eller inte. Tack för svar! :)

Vad spännande :)

Det låter ju verkligen positivt, håller alla tummar för dig
  • Thorax
    Sisterofthesun skrev 2018-06-16 09:17:31 följande:

Hej, jag är 27 år och min sambo 30. Vi har en liten tjej som precis blivit 5 månader som blev till på första försöket (hoppas på samma tur nu) och vi vill hemskt gärna ha ett syskon tätt. Har bim på midsommar eller den 24 :)

Mina symptom har varit:

Stick i livmodern

Vita krämiga flytningar sen ungefär 3-4 dagar efter äl.

Tog ett test idag (allt för tidigt) fick efter 10 minuter ett yttepyttesvagt streck som sedan försvann efter några minuter till, antar att det va falskt. Ska försöka vänta några dagar innan jag testar igen.

Vad kul med tätt :)

Jag ska testa imorgon. Det var blankt igår men äl+11 bara så kunde ju vart för tidigt också.
  • Thorax
    Sisterofthesun skrev 2018-06-16 10:24:57 följande:

Kan absolut vara för tidigt! Lycka till imorgon :)

Tack :)
    Krissy89 skrev 2018-06-16 10:55:53 följande:

Hej! Hoppar också in här! Har BIM den 26/6 och jag hoppas verkligen det tar sig den här gången. Vi har försökt sedan augusti förra året, inga barn sen tidigare. Fick missfall i vecka 14 i april :( lycka till alltihopa <3

Beklagar missfallet :( håller tummarna att midsommar blir eran dag :)
  • Thorax
    Sisterofthesun skrev 2018-06-16 11:15:52 följande:

Syns något?

Jag ser inget :/
  • Thorax
    Tummelisaa skrev 2018-06-16 11:45:09 följande:

Har ju näringsbrist också, vet inte om det kan påverka? Har ni några "tips" för att det ska ta sig bättre? Några vitaminer eller något som ska göra det "enklare"

Kan kan de ju men tror inte så extremt så de skulle vara problem.

Apoteket har näringsdrycker men de är rätt dyra. Vitaminer finns speciellt för gravid som innehåller lite mer järn, c-vitamin och folsyra som jag brukar ta även i övrigt mär mitt är lågt n
  • Thorax
    Jahajaa skrev 2018-06-16 20:04:03 följande:

Nej jag stannar kvar här och hejar på er andra :) hoppas på att nästa månad är min månad istället ;)

Vad glad jag blir, skulle kännas konstigt utan dig här ju :)

Nästa månad måste bli eran ju, men ett marsbarn är ju perfekt, inte för varmt inte för kallt så det är så mycket bråk med kläder, och hela härliga sommaren framför er :)
  • Thorax
    Minlillaplutt skrev 2018-06-17 10:45:10 följande:

[/quote]

Såklart du ryms :)

Varför tror du chanserna är små?

Vad kul med tätt, det har ju sina fördelar för barnen.

34 är ju ingen ålder :)

[quote=78804436][quote-nick]Systeryster33 skrev 2018-06-17 10:54:32 följande:[/quote-nick]

Beklagar förlusterna. Jag hoppas denna månad blir den där allt går hela vägen.

En i familjen tog också blodförtunnande pga upprepade missfall och nu har de flera barn :)

[quote=78804712][quote-nick]IlseFilippa skrev 2018-06-17 12:36:00 följande:[/quote-nick][/quote]

Beklagar verkligen.

Kommer ni börja utredning när de gått över ett år? Behöver inte svara såklart, men sånt kan ju lätta lite när man lämnar över lite till läkarna.

Det kan helt klart vara en nidblödning, mängden kan ju skilja från person till person men sånt kan komma 1-2 veckor efter ÄL

Blodsmak fick jag också förra gången, det tar jag som gott tecken.

Haha känner igen det om att överanalysera. Jag gör detsamma. Minsta lilla så tänker man liksom Är det ett symtom? eller Kanske det är ett tecken?
  • Thorax

Oj vad konstigt inlägget vart :/

Hoppas ni ser vilken jag svarat på haha

• Thorax
    IlseFilippa skrev 2018-06-17 20:36:44 följande:

Haha! Känns lite krångligt att få rätt på svaren här ibland :)

Jag trodde inte att man fick göra en utredning efter ett år om man hade lyckats att bli gravid, även om det nu slutade i missfall? Men det kanske man får?

En kompis fick det som hade ett barn sen tidigare. Så vore konstigt om du inte fick som har ett MF :/
  • Thorax

Där kom mensen 5 dagar för tidigt.

Nya tag nästa månad

Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?