Inlägg från: Sisterofthesun |Visa alla inlägg
  • Sisterofthesun

BIM vid Midsommar, följas åt?

Minlillaplutt skrev 2018-06-19 16:04:18 följande:

Jag har nog tänkt dricka ett glas på midsommar, en del av mig vågar inte riktigt tro att det kan ha gått vägen, fast jag så gärna vill tro det...

Kände dragningar i nedre magen första gången i förrgår på morgonen och tycker att flytningarna även varit rikligare, iallafall igår. Och så aptit förändringarna imorse då.

Har du barn sen innan?

Jag hoppas att jag kan plussa dagen innan bim så man vet om man kan eller inte. Har inte druckit på väldigt länge så det hade varit trevligt med ett glas vin.

Min dotter är 5 månader gammal :) så ett syskon hade varit roligt såhär tätt. (Tror jag) haha!

Mina känns också rikligare, eller mer märkbara..? Kanske är att jag tänker på det mer nu när man försöker.

Jag känner också något i livmodern men kan inte säga om det känns som drag, känner nog mer småhugg.
  • Sisterofthesun
    Minlillaplutt skrev 2018-06-19 19:05:21 följande:

Vid min senaste graviditet så plussade jag efter att jag druckit vin typ nästan dagligen (var på bröllopsresa och åt ute varje dag) så jag är inte orolig, tror närmare att det kan öka chanserna för att plussa XD haha...

Jag har en dotter på 10 månader! :D men oj, om du blir gravid nu så blir det ännu tätare mellan dina! :) För mig känns det lite tidigt ifall jag skulle plussa nu, men samtidigt vore det kul att ha två barn i nästan samma ålder. Jag har även två äldre (14 och 9 år), så detta skulle bli min fjärde. Men det är av samma anledning, att hon inte ska bli så ensam eftersom syskonen är mycket äldre.

Håller tummarna för dig!! :)

Kanske blir ett glas ändå ;) har ju som jag skrev inte kunnat dricka på många månader pga av tidigare graviditet.

Jag tror att folk kommer tänka att jag är lite väl ivrig med syskon men jag längtar så att bli gravid igen och kunna ge henne ett syskon att leka med framöver. (Kommer med största sannolikhet bli kaotiskt här hemma ett tag framöver då) har en snart 5-årig bonusson som bor här några dagar varannan vecka också. Oh, herre..! :D

Förstår att du också vill ha en lillasyster eller bror till din minsta. Så kul att ha någon att växa upp med ju. Vad tycker dina äldre barn om småsyskon? :)

Tack, håller mina för dig också!
  • Sisterofthesun

Någon annan som fått extra mycket mardrömmar? Jag har haft det ett par dagar nu och fick sen reda på att det kan vara ett tidigt graviditetssymtom. Sover verkligen oroligt och börjar få tillbaka mina sömnparalyser som jag sluppit ett bra tag nu. Hoppas det är ett tecken!

• Sisterofthesun
    gabspo skrev 2018-06-20 06:41:08 följande:

Jag plussade idag! Är helt chockad för jag har inte haft några symtom förutom lite igår :O Trodde verkligen inte att det skulle tagit sig. Men stickan gick inte att misstro :D Tog ett digitalt också bara för tydlighetens skull <3

Stort grattis! Underbart <3
  • Sisterofthesun
    Minlillaplutt skrev 2018-06-20 08:55:09 följande:

Åh, det kan bli liv i luckan med så många små :) men roligt då! Hoppas du mer på flicka el pojke eller är det ingen skillnad?

Jag ha har ju redan en av varje och de har kommit så bra överens, trots 5 års åldersskillnad, så har en liiten önskan om att det skulle bli pojke. Men såklart underbart ifall det skulle vara en flicka....

Mina äldre "vet" att det kan bli en till men jag tror de inte riktigt förstår/tagit det på allvar än... De var även skeptiska till denna lillasyster men sen när hon kom så blev de båda väldigt kära i henne :)

Nytt gravid-tecken för mig: varit jättetörstig under natten!! Det var jag även innan jag plussade förra gången :O Fick gå upp och dricka kl. 02 och sedan genast på morgonen när jag vaknade.... Hjälp, nu börjar man ju hoppas.... ^^

Om man fick välja helt fritt så hoppas jag på en flicka. Kanske för att jag själv har en syster som jag är jättenära idag :) en lillebror är självklart också välkommet! Vill att nummer tre blir en pojke :)

Förstår att det känns overkligt för de äldre barnen att få småsyskon men också superkul! Önskade alltid ett småsyskon själv men fick det aldrig.

Intressant! Jag vakande också inatt för att dricka vatten efter att jag drömt massa otäckt. Va supertörstig, vilket jag aldrig är annars :)

Mina bröstvårtor känns väldigt ömma när man klämmer lite och även inne vid armhålan precis som när jag väntade vår första :)
  • Sisterofthesun
    Tjillevippens skrev 2018-06-20 15:45:54 följande:

Fick en blodblandad flytning idag, ÄL+7. Kom runt lunch och nu verkar det ha slutat igen. Är törstig som bara den (det var jag tidigt med sonen också) och haft en svag mensvärk sen igår. I måndags hade jag huvudvärk och var så trött i hela kroppen, allt exakt som när jag blev gravid med sonen! Förutom blödningen. Snacka om att förhoppningarna är uppe i taket nu!!

Då är det säkert en nidblödning. Enda gången man gillar att blöda tror jag ;)
  • Sisterofthesun
    Tjillevippens skrev 2018-06-20 21:55:18 följande:

Ja man kan ju alltid hoppas att det var det det var :D så spännande! Hur går det för dig?

Har inte känt så mycket idag :/ förutom ömma bröstvårtor och ökade flytningar. Tempen fortfarande förhöjd så jag hoppas att den håller sig där till bim på lördag. Kunde inte vänta så jag tog ett test imorse. Kunde ana en svag skugga men det är antagligen bara spök.
  • Sisterofthesun
    XAHHA92 skrev 2018-06-21 06:51:21 följande:

Bim i helgen, spottings har börjat och negativt test idag. Suck!!! Visste att inseminationen inte skulle fungera på mig.. Ägglossning nr 29 åt helvete.

Tänk er själva, 29 ägglossningar och inte en enda graviditet. Detta var ju en kul resa....

<3
  • Sisterofthesun
    Snöoväder skrev 2018-06-21 12:11:06 följande:

Testade i morse Bim+1 först var det ett svagt sträck i början, men när teststräcket kom fram så försvann det andra... Någon mer som har erfarenhet av det på stickor?

får göra ett nytt imorgon om mensen inte dyker upp idag..

Jag tror att det händer när det "vandrar" över teststrecket. Har varit så för mig också när jag testade förra veckan.
  • Sisterofthesun
    Snöoväder skrev 2018-06-21 13:12:04 följande:

Okej, då såg jag inte fel i början. Får testa imorgon igen och hoppas på plus då!

Hoppas! :)
Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?