• Jahajaa

BIM vid Midsommar, följas åt?

Fler med BIM nära midsommar som vill följas åt? Känner att månadstrådarna blir lite för stora så alla med BIM midsommarveckan +- någon dag är välkomna här så kan vi följas åt :)

Kort om mig.. 29 år, sambon 33 år. Fjärde försöket med första barnet. Har troligtvis BIM den 20:e så jag hoppas på ett pluss till midsommar :)

• Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?
  • Systeryster33

Svagt plus i morse bim-2 äl+10

Kan det bli 3 e gången gilt tro? Hoppas så att lillblomma vill stanna den här gången! <3

• Trullis82
    Majflickan90 skrev 2018-06-23 10:31:44 följande:

Hej!

Vet inte riktigt om jag "passar in" här ???? Är en mamma på 28 år, har en son på 3 år och vill gärna ha fler barn. Slutade med p-piller i mars-april, men utan preventinmedel så är min mens väldigt oregelbunden. Jag ska ha mens nu första veckan i juli (om den är regelbunden), följer en app nämligen. Är den oregelbunden så vet jag faktiskt inte när jag har beräknad mens.

Nu till min fråga... började med ÄL-test (clearblue) innan helgen förra veckan bara för skojs skull se hur lång tid efter mens jag är fertil. Första 2 dagarna så visade den inget, 3e dagen blev det "hög fertilitet" på testet. Nu har jag testat varje dag sen förra helgen och den stannar alltid vid hög? Den går aldrig över till maximal som den ska göra om man har ÄL. (Det är en dubbel hormonindikator). Så börjar undra om jag faktiskt inte har nån ÄL? ???? Eller är jag bara knäpp? Sen läste jag i papprena man fick ihop med testen att visar testen "hög fertilitet" i mer än 9 dagar så ska man typ bara slänga dom o vänta tills "nästa gång". Så börjar tvivla lite och undra om jag ens är fertil.. Har någon av er vatt med om samma sak? Är bara nyfiken.

Hej!

Jag har inte kör med såna test men gått på mycket VUL då jag o min man försöker med en tredje o helt plötsligt går det inte. Vi har två barn innan 14&8 som kommit till på normalt vis.

På VUL kunde man då se att jag inte hade några ägg. Sen när jag fått medicin o sett att jag fått ägg så visade proverna att det aldrig blev en äl utan dom växte o sprack.

Så sista gången nu fick jag ta en spruta på mig själv som heter Ovitrelle som gör att man får äl.

Jag blev gravid men fick tidigt missfall.

Nu är det tyvärr semester uppehåll så får ingen tid förens i augusti.

Nu försöker vi på egen hand i hopp om att det ska gå. Det har ju trots allt fungerat 2gånger i alla fall

Så mitt råd e väl att du söker så du får reda på vad som e knas.

Är det samma pappa nu som till dig son? Kanske hans simmare som behöver ses över

Lycka till
  • Majflickan90
    Trullis82 skrev 2018-06-23 13:57:52 följande:

Hej!

Jag har inte kör med såna test men gått på mycket VUL då jag o min man försöker med en tredje o helt plötsligt går det inte. Vi har två barn innan 14&8 som kommit till på normalt vis.

På VUL kunde man då se att jag inte hade några ägg. Sen när jag fått medicin o sett att jag fått ägg så visade proverna att det aldrig blev en äl utan dom växte o sprack.

Så sista gången nu fick jag ta en spruta på mig själv som heter Ovitrelle som gör att man får äl.

Jag blev gravid men fick tidigt missfall.

Nu är det tyvärr semester uppehåll så får ingen tid förens i augusti.

Nu försöker vi på egen hand i hopp om att det ska gå. Det har ju trots allt fungerat 2gånger i alla fall

Så mitt råd e väl att du söker så du får reda på vad som e knas.

Är det samma pappa nu som till dig son? Kanske hans simmare som behöver ses över

Lycka till

Tack för ditt svar! Spännande att höra andras berättelser!

Pappan till min son är nuvarande sambo, vi har hållit ihop i snart 8 år. Vi blev gravida för ca 7 år sedan o de va helt oplanerat så jag gjorde en abort tyvärr. Vi va inte riktigt redo för att skaffa barn då. Jag gick utan p-piller för jag skulle byta till annat preventinmedel och va tvungen o vänta tills jag fick min mens innan jag kunde sätta in något nytt. Allting hände så snabbt, under 1 månad ca.

När vi väl ville försöka bli gravida och blev det med våran son så tog det oss 1 år. Vissa ggr under det året fick jag ingen mens på 2-3 månader ibland. Det var väldigt påfrestande för oss! Särskilt när många runt omkring oss fick barn samtidigt. Tillslut när året gått så provade jag clearblues ÄL-test och det funkade på oss för då blev jag gravid direkt! Idag är sonen 3 år och de va 3 månader sen jag slutade med p-piller. Vi har egentligen inte försökt att bli gravida nu, men sambon vet att jag inte använder skydd eftersom vi så småningom vill ha barn. Det va bara nu jag kände att jag va så trött på mitt jobb och ville försöka så då köpte jag test som visar att jag har en fertil vecka, men den går liksom inte över till maximal så jag vet om jag har ÄL eller inte. Men jag får väl helt enkelt vänta några veckor o se om de har hjälpt ändå.
  • Ereya
    Majflickan90 skrev 2018-06-23 14:31:40 följande:

Tack för ditt svar! Spännande att höra andras berättelser!

Pappan till min son är nuvarande sambo, vi har hållit ihop i snart 8 år. Vi blev gravida för ca 7 år sedan o de va helt oplanerat så jag gjorde en abort tyvärr. Vi va inte riktigt redo för att skaffa barn då. Jag gick utan p-piller för jag skulle byta till annat preventinmedel och va tvungen o vänta tills jag fick min mens innan jag kunde sätta in något nytt. Allting hände så snabbt, under 1 månad ca.

När vi väl ville försöka bli gravida och blev det med våran son så tog det oss 1 år. Vissa ggr under det året fick jag ingen mens på 2-3 månader ibland. Det var väldigt påfrestande för oss! Särskilt när många runt omkring oss fick barn samtidigt. Tillslut när året gått så provade jag clearblues ÄL-test och det funkade på oss för då blev jag gravid direkt! Idag är sonen 3 år och de va 3 månader sen jag slutade med p-piller. Vi har egentligen inte försökt att bli gravida nu, men sambon vet att jag inte använder skydd eftersom vi så småningom vill ha barn. Det va bara nu jag kände att jag va så trött på mitt jobb och ville försöka så då köpte jag test som visar att jag har en fertil vecka, men den går liksom inte över till maximal så jag vet om jag har ÄL eller inte. Men jag får väl helt enkelt vänta några veckor o se om de har hjälpt ändå.

Ursäkta frågan från en anonym tjej på internet - men hur är flytningarna? Titta och känn efter på dem, det är ett bra sätt att veta om man har ägglossning.
  • Trullis82
    Ereya skrev 2018-06-23 14:57:28 följande:

Ursäkta frågan från en anonym tjej på internet - men hur är flytningarna? Titta och känn efter på dem, det är ett bra sätt att veta om man har ägglossning.

Nja stämmer inte. Flytningarna har du oavsett du har ägg som släpper el inte, för det har jag. Jag har jätte mycket o bra flytningar men mina ägg släpper inte så det spelar ingen roll.

Men man kan räkna ut när man borde ha lossning däremot
  • Smulan87
    Systeryster33 skrev 2018-06-23 13:56:55 följande:

Kan det bli 3 e gången gilt tro? Hoppas så att lillblomma vill stanna den här gången! <3

Jag är med på BIM-2 dock bara ÄL+9 har fått sjukt svaga test idag, ett från gravidkollen och ett från CB. Både igår och idag. Men innan dess såg man inga streck alls, inte kan 5-6 test visa svagt? =S

Håller tummarna att plusset dyker upp! Har du några särskilda symptom? =)
  • Smulan87

Jag kommer ihåg familjeliv 2009, då skrev de ett tiotal sidor varje dag och alla svarade på allt hela tiden, men de var väl i samma veva innan FB drog igång ordentligt ^^ 

Är det någon annan här som gjort bukplastik?

Jag gjorde en 2012 för att jag gick upp nästan 50 kg med första barnet.. från 55 (?) isch till 103 på förlossningen. Gick ner nästan alla kilona inom 10 månader och magen såg ut som en gammal ful gympapåse. Jag tänkte inte på att jag kanske någonsin skulle ha fler barn då...tänker inte på det men är samtidigt lite rädd.

Jag har sett miljontals med videos på YT om mammor i usa som gjort bukplastiker och fått barn efter de utan problem eller besvär för magen.

Läskigt bara!

• Nolix
    Systeryster33 skrev 2018-06-23 13:56:55 följande:

Grattis! :) Har sett att vi har BIM samma dag, och hoppas det blir tredje gången gillt för oss med! Testade på BIM -5 men det var tokblankt. Kunde inte hålla oss men hade väl egentligen inte förväntat oss något plus redan då heller. Vill inte chansa och testa med kvällsurin idag heller så får väl vänta...går så långsamt bara!
  • Sisterofthesun
    Smulan87 skrev 2018-06-23 19:56:58 följande:

Åh herre gud kan det vara positivt????

Ser ni bilden?

Positivt! Grattis!!! :)
Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?