Hur påverkades er relation efter abort?
Jag gjorde en abort i helgen och var i vecka 7. Mår fruktansvärt dåligt psykiskt nu efteråt och ångrade mig redan efter första tabletten som skulle avsluta graviditeten. Själva aborten var fruktansvärd, jag har en väldigt hög smärttröskel men trots det hade jag så ont att jag både kräktes och svimma. Låg bara och grät under dom sex timmarna värkarna varade, sedan mådde jag ok resten av kvällen men nu efteråt så gråter jag hela tiden av saknaden.
Jag och min sambo har vart tillsammans i 3 år, han har fast arbete och tjänar bra. Jag är sjukskriven(depression, ångest) men arbetstränar och ska troligtvis söka in till högskolan så snart jag mår lite bättre.
Jag ville egentligen inte göra abort, men för min sambo så var det inte ett alternativ att behålla. Jag tänkte även på att jag är sjukskriven och vill inte att mitt barn ska behöva växa upp med en mamma som inte kommer ha så mycket pengar och en pappa som inte ville ha det. Hjärnan sa att aborten var 100% rätt men hjärtat kände något helt annat :'(
Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, min sambo behandlade mig väldigt dåligt under hela aborten, han var varken med till sjukhus eller med när jag gjorde aborten hemma, utan han prioriterade att åka iväg med sina vänner istället...Han har förstått att han gjorde fel så nu är han "övergullig" istället. Jag klarar knappt att se på honom, för det enda jag kan tänka på är mitt älskade "barn" jag skulle haft om åtta månader. Och jag känner mig helt förtvivlad av att hans reaktion när jag var gravid, att det var bland det värsta han kunde tänka sig att jag skulle föda hans barn. Jag älskar honom så mycket, men just nu klarar jag inte av vårt förhållande för han påminner mig ständigt om smärtan och saknaden...Vad gör man i en sånhär situation? :'(