Nykär15 skrev 2018-10-26 11:23:41 följande:
Wow det blir tätt! Funderat på om jag skulle orka vara gravid med en liten...snart blir vår lille 1 år och jag hade ev planer på att försöka bli gravid efter årsskiftet...men mår så illa och får mycket foglossning så vet inte om det känns bra alls och försöker istället stänga verkstaden helt mentalt och vara nöjd...helst hade jag velat vänta 2-3 år men den tiden har man ju inte när man närmar sig 42...
Ja, jag tänkte alltid att det blir bara ett barn till (alltså den som kom i våras) för jag tyckte det var tufft när de andra två var små, med 2,5 år emellan dem.
Men redan dagen efter att han föddes kände jag att jag vill ha en till..! Lite konstigt.
Som du säger så känner man väl att man inte har all tid i världen, så därför tänkte vi att blir det så blir det... vilket resulterade i att jag bara hann få mens en gång innan nästa graviditet var ett faktum.
Skillnaden mot nu och då när de större barnen var små är väl att man tar det lugnare med allt i livet. Då höll man på att slutföra examen, a sig ut i arbetslivet, vara duktig på alla håll, flänga hit och dit. Nu sorterar jag bort allt som tar energi.