PCOS-syster sökes!
Hej! Kanske har jag blivit lite knäpp, men ny kompis sökes!
Jag är en tjej på 24 år som precis fått veta att jag har PCOS. Jag fick diagnosen ganska hastigt och gynekologen sa i princip att det här är inget du behöver oroa dig för, när du och din sambo vill ha barn behöver du bara ta dom här tabletterna (Letrozol) och nu börjar vi med att du ska ta medicin (Provera) för att få igång mensen, så att den blir regelbunden. Vi vill ha barn, så jag fick Letrozol utskrivet och har precis börjat min första kur.
När jag kom hem dök tusen frågor upp. Och jag förstod ju ganska snabbt att det är ju inte bara att ta Letrozol också pang blir man gravid...
Nu till varför jag letar ny kompis. Jag kan prata om mycket kring min PCOS med vänner och familj. Men, jag vill ju inte avslöja att vi försöker få barn, bland annat på grund av att det känns som att besvikelsen blir större om det inte lyckas. Min kille är superstöttande. Men, han kan ju trots allt inte riktigt sätta sig in i hur det känns för mig.
SÅ! Du med PCOS, som helst också försöker få barn och vill ha någon annan att ventilera med än din sambo och gynekolog! Som vill dela erfarenheter med en medsyster! Eller bara prata om vad som helst, eller ingenting alls. Jag är för det mesta en glad och lättsam tjej, som helst skrattar, gillar att träna och att ibland bara ta det lugnt. Är du som jag? Hör gärna av dig!
PS! Jag bor i Stockholm. Fördelaktigt om du bor i närheten :)