Inlägg från: Kellie13 |Visa alla inlägg
  • Kellie13

Gravid och blöder

Ush, jag förstår att du är orolig! men som jag ser det så borde ju testen bli svagare och svagare om det är ett missfall. Bara att stå ut och ha tålamod tills det är dags för UL. Om jag hade varit du så hade jag fortsatt att testa efter ca 1 vecka och kolla styrkan på testet då, köp ett digitalt oxå, det hade lugnat mig iaf.

• Kellie13
    annter skrev 2018-06-14 21:54:39 följande:

Idag så kom det inget blod och ja hann bli hoppfull. Plötsligt på kvällen kom det lite mensvärk, färskt blod och lite koagulerat blod. Detta är så frustrerande! Känner nu att ja bara vill få missfall bekräftat. För det känns overkligt att det skulle vara nåt liv kvar i livmodern. I så fall ett super embryo med klor. Tack för att ja fått älta med er. Ni skriver så bra! Lovar att återkomma med hur det blir. Ska definitivt testa mig innan midsommar nästa gång för att se om det är ett plus då. Är lite irriterad över att RMC (gjort IVF alltså) har stängt för behandlingar i juli. Att få ha semester kring insättning hade ju varit kanon.

fast det som ja tycker talar emot missfall är (förutom att testen blev starkare)  är att du inte hade jätteont (vad ja förstår?) Har läst att så länge man inte har kraftiga smärtor tillsammans med blödningen så e  det lungt. Aja lycka till och återkom sen om hur det gick!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-06-14 22:23:38 följande:
    Njae, inte nödvändigtvis. Så tidigt i graviditeten stämmer det kanske, men inte överlag.

Jag började blöda i vecka 11. Inga mängder, inga klumpar, ingen smärta. Fick MA konstaterat två dagar senare. Alla runt mig sa att det inte var någon fara men jag kände på en gång att det var kört.
    Ok, ja det e klart, det kanske inte alltid stämmer. Har också råkat ut för ett MA, gick över 2 månader utan att veta nått, fick veta det på rutin ultraljudet. 
  • Kellie13
    annter skrev 2018-06-16 08:32:17 följande:
    Nä jag har inte haft ont mer än mensvärk. Igår var första dagen utan blödning och idag är ja på vecka 5+0. Ska ta ett test på midsommar för ja tänker att då borde väl hcg gått ur om det är ett så tidigt missfall. Eller? Om det är plus då väljer ja att tro på det tills motsatsen bevisas ????.
    mm, ja jag vet inte. Vi får hoppas på det bästa och lycka till! som sagt återkom sen om hur testet gick.
Svar på tråden Gravid och blöder