• gurra

Totalvägrar egen säng, bara bröstet som gäller

Har en tös på 9 månader som sedan födsel totalvägrat egen säng, likaså napp. Fungerar bara att amma till sömns och sova med bröstet i munnen. Börjar bli väldigt tröttsamt för mig och jag börjar jobba i början av juli. Tänkte helt dra ned på amningen här i dagarna och amma morgon och kväll. Hur som, hur tusan får jag henne att sova i egen säng? Hon skriker i ungefär en och en halv timme nonstop och spyr. Tar såklart upp och tröstar. När hon lugnat sig lägger jag ned igen osv. Sitter bredvid, stryker osv. Någon med liknade erfarenhet som kan tipsa? Inga 5 minuters metoder eller dylikt.

• Svar på tråden Totalvägrar egen säng, bara bröstet som gäller
  • Alexi

Du kanske inte ska ha som mål att hon ska sova i egen säng, börja med att vänja henne att sova utan bröstet och få närheten av pappan.

Min son sov vid mitt bröst nästan hela första året men när vi bröt nattamningen tog jag första nätterna iförd polotröja och sen fick han börja sova ihop med pappan (som skulle ta över föräldraledigheten)

• gurra

Tack för svar båda två! Boktips är bra men hinner tyvärr inte läsa som det är just nu. Önskar därför konkreta tips.

• Alexi
    gurra skrev 2018-06-24 14:00:26 följande:
    Tack för svar båda två! Boktips är bra men hinner tyvärr inte läsa som det är just nu. Önskar därför konkreta tips.
    Du fick konkreta tips av mig... Du tar på dig en polotröja, ger barnet all närhet barnet behöver men nekar bröstet under natten.

Svar på tråden Totalvägrar egen säng, bara bröstet som gäller