• Rosiedaisy

Vad är det med min stackars 5-månaders?!?!

Hej! De senaste tre dagarna har vår 5-månaders bebis varit nästa helt otröstbar, tårarna bara rinner och han bara skriker. Inget som tidigare funkat funkar nu, varken att bära honom, eller leka, eller att kyla ner honom funkar. Han vill knappt äta och han vägrar sova också, fast han är trött. Vi försöker kyla ner honom genom fläckar och blöta trasor på pannan och dylikt.

Nu precis fick han sitt ca sjätte gråtuttbrott denna dagen och han grät, snyftade och tårarna sprutade men han somnade när vi la honom vid bröstet. Han fick fem-månaders-vaccinet i onsdags. Tror ni det är värmen han reagerar på eller är det något allvarligt? Har ni erfarenheter?

Jag ska såklart ringa BVC men det kan jag ju inte förens imorgon.

Tack i förhand!

• Svar på tråden Vad är det med min stackars 5-månaders?!?!
  • Rosiedaisy

Tillägg: jan sover som en stock på natten, men under dagen är det jättesvårt att få ner honom i varv.

• Amla07

Kan vara vaccinet men mest troligt att han börjar få tänder, då blir de kinkiga. Ge honom en bitleksak att gnaga på.

• Anonym (L)

Han känner sig garanterat vissen pga vaccinet. Har han feber? Ge isf alvedon.

• Rosiedaisy

Han har två tänder där nere redan, inget syns eller känns där uppe dock. Hoppas han slipper ännu mer tänder, han råkar bita sig själv!

ingen feber längre, hade han bara första dygnet.

Svar på tråden Vad är det med min stackars 5-månaders?!?!