Blödning efter medicinsk abort
Hej!
För snart 4 veckor sedan gjorde jag en medicinsk abort. Var då i vecka 7-8. Efter 2 veckor fick jag ont i magen och blödde fortfarande lika mkt som jag gjort dagarna innan. Åkte in till gynakuten och de upptäckte en infektion i livmodern och att det fans rester från graviditeten kvar i livmodern.
Jag fick då nya tabletter för att stöta ut det sista. Detta gjorde jag för 12 dagar sedan.
Nu.. altså 12 dagar sedan jag "gjorde om aborten" och ca 4 veckor sedan jag gjorde aborten första gången så blöder jag lika mycket fortfarande som jag gjort efter att de första kommit ut.. första va ju väldigt mkt men efter alla klumpar har jag alltså blödit som en normal mens och gör fortfarande. Nu undrar jag när detta ska börja avta? Hur var det för er som gjort medicinsk abort. Slutade det tvärt när det väl var över. Eller minskade det och övergick till bruna flytningar dagarna innan det slutade. Jag önskar jag fick ett tecken på att det är på väg att sluta. Har inte kunnat bada på hrla juli månad. Har dessutom två små barn och kag döööör av värmem snart :(
Någon som vart med om att aborten misslyckats även andra gången? Fy f*n för detta..
Tacksam för alla svar