• Lillstrumpan91

Missfall?

Hej! Vi började försöka för en månad sedan lite spontant efter att ha pratat oss igenom allt. Sen fick jag en del symptom (bl.a. känslig för lukt/smak, illamående utan kräkning, synliga blodådror på brösten, ömma bröst, utebliven mens med menssmärtor). Jag gjorde test förra veckan med ett svagt extra streck ("svagt plus") - Apotekets egna test - så jag beställde hem lite olika för att testa framöver. Sen slutade symptomen. Jag är fortfarande öm i brösten o blodådrorna syns. Men inget annat. Sen blev jag rädd att jag har fått mf. Läst en del på forum men inga svar räcker så nu startar jag en egen tråd. Har påbörjat få urinvägsinfektion som jag försöker bli av med på egen hand innan jag kontaktar vårdcentralen. Springer på toa ofta..svider då o då. Men mindre nu. Sen kom det som en klump kändes det som idag men jag såg inget i toan eller i trosorna. Så nu undrar jag: kan jag ha fått missfall (för det kändes som om jag blev gravid därav mf-tankarna)? Skulle ha varit i v6 som tidigast. Ska göra nytt test snart o har inbokad tid på MVC för test där också. Hoppas nån kan hjälpa mig med min fundering!

• Svar på tråden Missfall?
  • CH90

Eftersom du fick ett positivt svar på stickan (även om det var svagt) så indikerar det på en graviditet. Sen är det som alla säger att det är individuellt hur kroppen reagerar. 
    Jag själv fick samma symtom som dig - ont i brösten speciellt. Men det försvann sedan, tillsammans med illamående och tröttheten. Kontaktade då MVC och de sa att det var helt normalt att de försvann och ingenting en skulle oroa sig över. 

Så prova igen och prata med MVC där. :)

• svea84

Min första graviditet trodde jag att jag hade fått uvi men visade sig vara gravid istället när jag på vc lämnat urinprov. Pinsamt värre

• Lillstrumpan91

Tack för svar! Jag gjorde två tester nu på morgonen och det visar sig att jag är gravid. Testerna visade mycket starkare nu. Clearblue digital var roligast. Så nu är det alltså på riktigt. Så som jag har oroat mig. Upp till bevis då om jag genomgår en hel graviditet utan mf/ma. 1:å försöker ju????

• svea84
    Lillstrumpan91 skrev 2018-07-31 05:25:19 följande:

Tack för svar! Jag gjorde två tester nu på morgonen och det visar sig att jag är gravid. Testerna visade mycket starkare nu. Clearblue digital var roligast. Så nu är det alltså på riktigt. Så som jag har oroat mig. Upp till bevis då om jag genomgår en hel graviditet utan mf/ma. 1:å försöker ju????

Stort grattis och lycka till!!!
Svar på tråden Missfall?