• nadie2019

Clearblue digital - förvirrad

Hej, 
    Jag har idag använt ett clearblue digital test och det visade 1 - 2 veckor, men som jag förstår det så är det från ägglossning? Jag har även läst lite på forum och en del skriver att man ska lägga på 2 veckor, dvs att graviditeten är omkring 4 veckor?

Senast vi fick till det, var den 20 juli, det går ju inte ihop? 

Den 23 juni fick vi även ihop det, men utav olika anledningar så togs en dagen efter tablett. Hade även en blödning efter, som en mens veckan efter. Men det kan väl inte vara det som testet ger utslag för? 

Jag är orolig och hoppas att någon kanske varit med om samma. Jag hoppas innerligt att det inte är något knasigt. 
    Tack.

• Svar på tråden Clearblue digital - förvirrad
  • EpicNurse

Der går ju ihop alldeles utmärkt. Ca 2 veckor sedan ägglossning, precis som testet sa.

Man räknar graviditetslängd från sista mensens första dag, och enligt den vanligaste cykeln så är det 2 veckor innan ägglossning. Därför blir det 2 veckor mer när man ska räkna ut hur långt gången man är.

Du är v 3-4 enligt sista mens, vilket innebär 1-2 veckor sedan ägglossning.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • nadie2019
    EpicNurse skrev 2018-08-05 00:33:39 följande:

Der går ju ihop alldeles utmärkt. Ca 2 veckor sedan ägglossning, precis som testet sa.

Man räknar graviditetslängd från sista mensens första dag, och enligt den vanligaste cykeln så är det 2 veckor innan ägglossning. Därför blir det 2 veckor mer när man ska räkna ut hur långt gången man är.

Du är v 3-4 enligt sista mens, vilket innebär 1-2 veckor sedan ägglossning.

Aha, är det så man räknar?

Hade ?mens? den 29 juni, och vi fick till den den 20 juli ;) (tjejen som had stenkoll). Det kan stämma då? Tack!

Har du egna barn? :)
  • EpicNurse
    nadie2019 skrev 2018-08-05 07:25:45 följande:

Aha, är det så man räknar?

Hade ?mens? den 29 juni, och vi fick till den den 20 juli ;) (tjejen som had stenkoll). Det kan stämma då? Tack!

Har du egna barn? :)

Ja då hade du förmodligen ägglossning ett par dagar efter det samlaget!

Ja jag har två barn!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Clearblue digital - förvirrad