• Ida21

Mamma är emot killen jag träffar..

Hej! Jag är en tjej på 21 år som nyligen har träffat en kille som är typ allt jag vill att en kille ska vara, det vill säga min drömkille!! Problemet är att mamma inte vill att jag ska träffa honom för att han har en dotter på 4 år och är 12 år äldre än mig... Hon menar att det aldrig kommer funka, utan bara bli problem med hans ex (som är mamman till hans dotter), men jag vill verkligen fortsätta träffa honom och han vill ju träffa mig med. Vad ska jag göra? Någon som har en relation med någon som har barn sen tidigare förhållanden som kan ge tips och råd för att få det att funka?

• Svar på tråden Mamma är emot killen jag träffar..
  • Drottningen1970

Om du inte är mogen nog att välja dina egna relationer utan mammas godkännande är du heller inte mogen för vara sig relationer eller sex.

Särskilt inte med någon som är så pass mycket äldre och det finns barn inblandade.

• Drottningen1970

Och om mannen har alla hästar hemma så kommer du givetvis inte att på något vis introduceras för barnet på många månader. Ni har ju, just träffats.

• Anonym (Mia)

Du är ung.Det finns flera fiskar i sjön och många barnlösa killar i din ålder.Känn efter hur du vill ha det.

• Godisbuske

Din mamma har antagligen rätt. Innerst inne vet du också att ni kommer inte hålla länge. Men nu är du tre över myndig och tar dina egna beslut. Se barnet som en liten kompis, gå inte in i någon styvmamma historia. Lägg alla beslut kring barnet hos föräldrarna. Nu är du kär och det känns bra, så samla erfarenhet och kärleken i förhållandet. En dag inom snar framtid är det över, och du går vidare i livet. Antingen lite sårad efter dumpad, eller med egna steg. Singellivet och sedan hittar du en bra man att starta en framtid med. Lycka till !  P.S Bli inte på smällen med denna man !

• Fennyxx

Mammor har ofta rätt.. Det kan vara svårt att se vissa saker när man är kär och kåt, men ta det försiktigt, var på din vakt och avänd ett bra preventivmedel.

Svar på tråden Mamma är emot killen jag träffar..