• Asusse

Huvudomfång 4 månaders bebis?

Hej!

Var på bvc idag och min dotters huvudomfång la på 40,6 cm. Hon är 4 månader och 2 veckor gammal. Är super orolig då det inte växt på 3 veckor. Jag läste en massa skräcktrådar om litet huvud. Hon föddes med ett huvudomfång på 32 cm. Skulle vilja veta vad era bebisar ligger på?

Bör jag vara orolig?

Hade även varit kul veta längd, vikt samt huvudomfång på era barn i 4 månaders ålder?

• Svar på tråden Huvudomfång 4 månaders bebis?
  • Meriall
    Asusse skrev 2018-09-07 01:28:59 följande:

Hej!

Var på bvc idag och min dotters huvudomfång la på 40,6 cm. Hon är 4 månader och 2 veckor gammal. Är super orolig då det inte växt på 3 veckor. Jag läste en massa skräcktrådar om litet huvud. Hon föddes med ett huvudomfång på 32 cm. Skulle vilja veta vad era bebisar ligger på?

Bör jag vara orolig?

Hade även varit kul veta längd, vikt samt huvudomfång på era barn i 4 månaders ålder?

4 mån efter bf låg min dotter på:

Huvud: 44,9

Längd: 65 cm

Vikt: 8,2 kg

Min son låg på

Huvud: 41cm

Längd: 64 cm

Vikt: 7,5 kg

Så rätt stor skillnad.

Hur stort huvud har du och hennes pappa TS? Jag och sonens pappa har båda 54 cm.
  • Anna60
    Asusse skrev 2018-09-07 01:28:59 följande:
    Hej!
    Bör jag vara orolig?

Min dotter, nu vuxen, har alltid haft ett litet huvud. Hon är intelligent som få, och var tidig med det mesta. Vad är det du är orolig för?
Svar på tråden Huvudomfång 4 månaders bebis?