Abort hur funkar det?
Anonym (Villrådig) skrev 2018-09-16 08:42:37 följande:
Ni som gjort abort relativt tidigt. V.9-11 ca.. hur har det fungerat? Har det gjort mycket ont? Tog det lång tid? Blödde ni länge? Såg ni på ultraljudet innan? Och viktigast av allt har ni ångrat er? Jag velar så fruktansvärt mycket. Jag är i grunden emot att göra en abort, men tajmingen är så fel just nu.. om 1år hade varit perfekt. Men inte nu.. men jag vet inte om jag klarar av att genomföra en abort av så vaga skäl...
När jag gjorde abort i vecka 8 fick jag först en tablett att svälja och dagen efter fick jag fyra tabletter att föra upp i vaginan. Fick även smärtlindring. Efter 4-5 timmar började det och det var en fruktansvärd smärta som höll i sig i 6 timmar. Jag kunde inte vara still utan var tvungen att byta ställning hela tiden och det kändes som att nån gjorde tusen nålar på livmodern ungefär. Blödde ganska rejält. När själva blodklumpen åkte ut försvann smärtan i samma sekund. Då var jag helt utmattad.
Om du känner att du kan tänka dig barn om ett år så kanske du även kan tänka dig ett barn nu, det dröjer ju innan bebis föds. Du får helt enkelt göra det som känns bäst. Jag hade behållt det om jag var du om det var de enda skälen