Barn och rökning
Min svärmor ska snart på besök hos oss och det är jättetrevligt, men det är nämligen ett problem, eller kanske en mindre trevlig moment med henne och det är hennes extrema rökning.
Hur ska jag kunna säga på ett fint sätt att jag inte vill att hon ska ta i sonen och pussa på honom direkt efter att hon rökt? Vill gärna att hon tvättar händerna osv, då jag får panik av bara tanken. Hon har hälsat på oss förut och men i bara några få dagar, nu ska hon vara hos oss i minst en vecka och jag kommer samtidigt vara bortrest, så jag är väldigt nojig. Hon har rökt inne/i bilen när sambon var liten, har dock slutat med rökning inne, men tycks inte ta någon som helst hänsyn till sonen. Kan ta fram ciggen på altanen när sonen är där och vill typ börja röka vid honom, så jag får springa in.
Jag vet att jag kanske är dum som tänker så, men när jag tänker på hennes andedräkt och att hon ska pussa på min son, så blir jag illa till mods
Vill även tillägga att hon tar illa upp vad man än säger, så det är liksom svårt