• Mema9

Gravid med Letrozol

becca90 skrev 2019-01-08 06:36:19 följande:

Hejja dig!! Jag ligger ju strax bakom dig. Jag får ju alltid mens på cd 30. Men tempen är hög och mina bröstvårtor dödar mig. Igår däckade jag kl 20. Vart är mitt plus??? Ska inte testa något mer, senaste var igår..

Ja juste, lite roligt att ha någon hyfsat nära en själv :) Vilken cd är du på nu då? Mina bröst dödade mig med innan mensen kom... hoppas din inte dyker upp!! Nej vänta med att testa, så onödig besvikelse för tidigt. Min mens kom på ovitrelle +14
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-08 10:00:07 följande:

Heej tjejer såg att jag missa skriva i denna tråd gjorde gravid test på bim dagen och det står gravid 2 3 veckor.

Blev gravid direkt första kuren.

Om ni vill veta sympton , den dagen jag tog ovitrille sprutan så hade jag sekrett och massa flyttningar den dagen vi sexa varan dag. Kännde ingenting faktisk men några dagar innan mens så fick jag så ont i magen stack och högg i livmodern ont i ryggen foglossning säkrt och så ont i brösten som att de drog vid sidorna .. huvudvärk yr .. och 17 dag före efter ovitrelle test positiv.

Har inte testat någon innan ville inte..

Önska er alla en stor lycka till med en stor plus

Stort grattis!
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-08 12:47:15 följande:

Ja då kan man följas åt lite extra :) jag är på cd 30. Tappen högt upp och helt bakåyvänd! Kan ej nå. Brösten brukar göra ont men denna gång inte en enda gång under månaden, bara bröstvårtorna.. vilket jag aldrig ha. Har inte tagit någon ovitrelle denna gång..

Ohhh låter ju väldigt spännande och lovande nu ju!! Hoppas hoppas! Jag kan inte det där med tappen men är det ett gott tecken att den är så som din är nu då?
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 13:28:47 följande:

Andra kuren nu på 8 missfall så jag hoppas det är äl och att den stannar! Har dock ingen smärta och det brukar jag ha.. brukar inte ha älflyt dock.. hade äl dag 13 förra cykeln och fick nidblödning 4 dagar efter. Satan så ont det gjorde! Så jag hoppas på smärta till helgen! Hahaha

Är du säker på att du hade äl när du trodde sist? En del kan få en liten blödning även vid äl, tänker eftersom du fick så ont när du säger nidblödning :) Ska ingen utredning göras varför du fått så många missfall? Kan ha frågat detta redan så ber om ursäkt i förväg haha men minns tyvärr inte svaret...
    Enmsik skrev 2019-01-08 13:13:13 följande:

Nu efter utomkvedshavandeskapet så kände jag att jag behövde börja skriva av mig lite, så jag har startat en blogg. Har än så länge bara skrivit ett inlägg men tänkte lägga upp ett ikväll eller kanske imorgon om utomkvedet och allt som hände den dagen så om någon är intresserad att läsa så får ni gärna göra det och sprida ordet vidare. Nouw.com/fightofababy

Är webbadressen. Kika gärna in och följ med på min resa och få mer utförlig beskrivning av vad jag och min sambo går igenom. Som så många andra såklart! <3

Kul! Jag kommer vara inne och läsa din blogg då och då, har även Amne18s blogg hon startade sparad :) men skriv gärna lite här också och uppdatera oss.. Hur ser fortsättningen ut för er? Vad blir nästa steg?
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-01-08 15:39:11 följande:

Jag vet inte än faktiskt. Jag vet inte när vi kan börja försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Ska träffa läkaren på måndag för uppföljning och undersökning så jag ska väl fråga då. Började blöda som mens nu i helgen efter operationen, vilket läkaren sa var bra. Nu tänkte vi väl vänta till februari i alla fall för att se om allt kommit igång av sig själv eller om vi startar en ny kur med letrozol då.

Okej, blir nog skönt att lägga upp en plan :)
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 16:44:30 följande:

Jo enligt vul fäste ägget då iaf, eller äl skedde fyra dagar innan för det såg han. Jo jag har fått en utredning men fick bara Letrozol och crinone. Tydligen är jag autoimmun vilket betyder att jag aldrig blir sjuk pga kroppens starka immunförsvar men livmodern stöter också bort vilket är sjukt frustrerande. Blev autoimmun när min äldsta föddes..

Aha men oj.. kan man inte hjälpa kroppen med typ lutinus för att behålla graviditeten? :)
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2019-01-08 19:27:59 följande:

Är det ngn som vet när man bör ta progesteron prov efter förväntad äl? Enligt äl test hade jag sen äl dvs CD18. Är idag på cd22 och sköterskan på kliniken ville jag skulle komma in och ta blodprovet redan idag och sa att man räknar från senaste mens. Är ändå osäker då jag hört att man ska vänta 1 v efter förväntad äl innan man tar blodprovet? Är rädd att det inte ska visa ngt på blodprovet :( ngn som har erfarenhet ?

Jag har lämnat en gång , då lämnade jag 8 dagar efter tagen ovitrelle..har läst att det är bäst att lämna mellan cd 21-24 men det borde ju bero helt på sin egna ägglossning som du skriver.
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 21:32:44 följande:

Är det medicin? Får crinone som ska hjälpa men har ju inte hjälpt hittills.. om det finns annan medicin så ska jag föreslå den!

Crinone kanske är nått liknande som lutinus, lutinus är vagitorier. Har själv inte använt de bara läst om andra som fått det utskrivet vid tex ivf och vid för korta lutealfaser. Men föreslå dem för läkaren, de kanske är effektivare för just dig
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 22:31:05 följande:

Ja crinone är vagitorer, typ progesteron som ska hålla hormoner i schack och få bebis att stanna.. skrev Mail och frågade så hoppas på svar. Kanske är det samma ändå men ja, skadar ju inte att prova. Förra gångne fick jag crinone och trombyl tillsammans. Trombyl för att inte få blodproppar i livmodern men denna gång fick jag inte det men förstår inte varför. Frågade och då sa han att vi skulle vänta ut det tre månader. Så om en mån får jag trombyl om jag inte är gravid innan

Lyft det med läkaren iaf, man kan ju reagera olika på olika mediciner fast behandlingen är densamma :)
    becca90 skrev 2019-01-09 18:01:29 följande:

Igår

Varför ska kroppen bråka med dig för.. så irriterande!
  • Mema9
    Amne18 skrev 2019-01-10 10:42:53 följande:

Fick precis lite ljusrosa i trosan... Nu kommer nog mensen om någon timma... Fan! Någon mer som är besviken och arg denna månad?

Vad tråkigt Amne.. Jag känner som du, även fast vi båda här hemma kände på oss att det inte skulle bli något denna gång för de blev så dumt vid jul när vi fick försöka, men man blir ju otroligt besviken ändå man blir aldrig helt förberedd! Allt känns så hopplöst. Men som en nära vän till mig säger för att peppa *en mens närmre en graviditet* Tycker det hjälper mig lite att tänka så..
    abouttogiveup skrev 2019-01-10 00:02:45 följande:

Ska till läkaren imorgon som vill sätta mig på Letrozol. Ägglossning har uteblivit flertalet gånger senaste året men nu i januari är jag ganska säker på att det lossa. Är det ändå värt att köra på Letrozol då eller ska jag be om ovitrelle spruta för att det säkert ska lossa?

Något mer man bör fråga hos läkaren?

Detta är andra utredningen då de ej finner någon anledning hos någon av oss till att jag inte blir gravid.

Smörjer med progesterall 2 ggr om dagen för min pms, kommer inte kunna sluta med den känner jag för då är jag Odjuret igen...

Inte så mycket erfarenhet av Letrozol bara för att boozta ägglossningen. Men vill inte läkaren skriva ut ovitrielle denna gång får ni väl försöka en månad utan men be då om att få lämna blodprov för att se så du verkligen ägglossar, annars måste du ju få ovitrielle
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-10 06:54:43 följande:

Eller huuur. Så irriterande!! Kan ni inte inte berätta lite om er själva?:)

Jo visst. Jag är 26 och sambon 29, vi har försökt bli gravida i ca 1år och 8mån. Nu i januari är det 1år sen jag fick diagnosen pcos och mina *besvär* av min pcos är oregelbundna menscyklar och de klassiska pco-äggstockarna. Nu vid nästa läkarbesök ska jag be de kolla sambon så man iaf kan utesluta han. Där jag får hjälp kollar man killen efter 6 försök och detta var vårt 6e försök. Vi har fått hjälp ett år men vi har fått stå över 5 cyklar/försök pga antingen överstimmulering eller inget som hänt alls och ett sommaruppehåll under deras semester.

Berätta om er :)
  • Mema9

Kan lägga till att jag ätit Letrozol 6ggr och injicerat Puregon 5ggr , Puregon var för svårinställt för mig så vi gick tillbaka till Letrozol 1tabx5dagar

• Mema9
    Amne18 skrev 2019-01-10 14:35:44 följande:

Det blev lite knasigt för oss också denna månad över jul... Vet inte varför jag hoppades att det skulle tagit denna månad men det gjorde jag tydligen när jag kände förtvivlan komma med mensen... När fick du mens?

Så tråkigt när man känner att man inte har gjort allt man kan..eller det gjorde vi på sätt och vis. Jag tog ovitriellen 23/12, vi låg 23e på förmiddagen och 24e vid midnatt.. det ska ju räcka men känns bättre att få till det några fler dagar :/ Mensen kom 6/1
    Oliwia92 skrev 2019-01-10 14:44:03 följande:

Får besked på mitt progesteron prov imorgon. Är så nervös att få ett negativt besked. Hur länge kan man hålla på med letrozol behandling innan man får gå över till något annat?

Jag gjorde 3 försök sen fick jag välja själv om jag ville gå över till sprutor eller testa igen med Letrozol. Men då var det för vi inte hittade rätt dos på Letrozolen..får man ägg och äl ser bra ut fortsätter man nog tills de tar sig eller går över till ivf.. men är säkert olika på alla ställen
Svar på tråden Gravid med Letrozol