• Mema9

Gravid med Letrozol

Hej tjejer. Tänkte uppdatera lite. Jag var hos gyn idag och han såg en äggblåsa på hö äggstock på 16mm (CD12) så ungefär samma tillväxt som förra cykeln alltså går det liite segt men de ska inte va nån fara :) Ska ta ovitrielle på måndag om jag inte får utslag på äl-test innan.

Vi har även lagt upp en plan att gå vidare och göra en ordentlig fertilitetsutredning. Sambon ska in på undersökning och få information om att lämna spermaprov. Jag ska få lämna fler blodprover och om mensen kommer så ska en äggledarspolning göras. Känns såå skönt att ha en plan!!

Har någon gjort en sån spolning? Gör det ont? Någon som blivit gravid snabbt efter det? Är lite nervös över den..

Hur går det för er andra? :)

• Mema9
    Oliwia92 skrev 2019-01-19 11:58:33 följande:

Idag kom mensen...så det är bara att köra tredje trippeldosen letrozol

Kämpa på<3
  • Mema9

Idag fick jag utslag på två olika Lh-test så jag tar ovitrielle nu en dag innan planerat :) Så nu är det bara tuta och köra!

• Mema9
    becca90 skrev 2019-01-20 16:11:37 följande:

Jag ska ju göra insemination detta försök tillsammans med letrozol..

Jag trodde att man bara sprutade in spermier in i slidan.. men efter att ha läst lite så är jag mycket mer hoppfull.

För det första så går labbet genom spermierna och väljer ut de bästa! Sen sprutas de in i med en kateter in i livmodern i princip PÅ ägget. Det är ju ett steg i rätt riktning liksom. Är ju ändå mycket som ska stämma för att ens spermier ska nå ägget.. känns hoppfullt!!

Har någon här inne gjort insemination?

Du ska in på vul imorgon va? :D Aha hur mkt längre??

Men gud det låter ju alldeles strålande! Wow vad de kan, så häftigt.. tänk vilken hjälp det finns att få :)
    lilagrodautanben skrev 2019-01-20 16:13:00 följande:

Tog ett till nu när jag kom hem på EM.. någon som ser?

Nja svårt att se.. försök vänta några dagar istället :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-20 16:51:51 följande:

Nej jag ska in på onsdag .. då är det cd 12. Är ägget typ 17 Mm då Så blir det insemination på söndag:)

Ja det är riktigt coolt allt dom kan göra :D

Ja just ja 23e skulle du in inte 21a :) Då håller vi tummarna hårt för dig nu!!

Jag har släppt ägg från min vänstra äggstock 3ggr nu och denna gång var det hö.äggstock som hade ägget så hoppas den kan prestera och släppa ett bra ägg haha..
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-20 20:28:47 följande:

Jaa precis:)

Jahaaa! Jag tror att jag har varannan gång.. tänkte precis som du haha! Undra vilken jag får den här gången..

Aha! Ja jag började fundera om den högra inte fungerade xD har läst att det vanligaste är varannan gång.. Men vet inte vad sånt beror på :p

Har såna känningar där nere nu! Tog sprutan vid ca 15:00 är riktigt öm just nu! Tempar denna cykel så blir kul och se om NC sätter ut äl, men det borde den väl göra:)
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2019-01-23 10:34:24 följande:

För mig var det helt tvärtom, när der stråla på höger sida och hade sån molvärk visade sig att jag inte ens hade ett ägg där utan på vänster sida

Jaa för mig med Oliwia!! Jag hade känningar i vänster sida några dagar innan vul, sen samma morgon som vul fick jag även känningar i höger sida. Så blev chockad när blåsan var i höger.. Har även haft mer känningar i vä. sida än i höger nu under äl , jättemärkligt.
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-23 14:33:42 följande:

Förra gången jag hade på höger sida, hade jag så ont att jag fick ta tabletter, på höger sida och bak i ryggen. Så jag kom in där i morse och sa det har nog inte hänt ett skit för jag har inte känt något. Haha.

Sen kollade dem och jag har två stycken på 14 mm på höger sida och 1 på 8 mm på höger. Så när de börjar växa kommer jag nog få super ont haha..

Slemhinnan var 7 mm.. så när jag får positivt äl test så ska jag ringa och dagen efter ska vi göra insemination :) trodde läkaren skulle stoppa det för att jag hade två blåsor..

Haha man vet aldrig med kroppen alltså.. man analyserar allt och tror man har koll haha!

Ohh nu händer de! Men kommer de göra ett till vul för att se om blåsorna är kvar? Tänker om någon drar sig tillbaka och en blåsa blir dominant o drar ifrån :) Hoppas hoppas detta är våran tur!! Spännande med två blåsor ändå då ökar ju chansen att nått blir befruktat iaf :D
    MariaLilli skrev 2019-01-23 17:11:42 följande:

Åh jag hade precis likadant! Trodde jag var ensam. Hade jätteont i vä äggstock, den krampade nästan av smärta. Var tvungen att stanna bilen en gång för att andas igenom smärtan men det var på hö som jag hade mina ägg. Inget alls på vä.. Kan det vara att den jobbar för att få fram nya ägg?

Nemen oj hehe så ont, fy vad jobbigt! Kroppen är häftig! Hur ligger du till i din cykel nu? Jag är på CD19 och 4 dagar sen jag tog Ovitrielle
  • Mema9
    MariaLilli skrev 2019-01-24 16:07:31 följande:

Ja verkligen, haha :P Jag är på CD 30 och ÄL + 9. Tog grav-test imorse som var negativt :( Usch vad man tappar hoppet fort. Som är det inte räcker med att ha världens PMS. Vet att det kanske inte är helt skört, men allt tyder på att mensen är pg.. Förstår inte varför det inte vill sig, dom säger att allt ser helt perfekt ut men ändå ingen bebis. Inte ens fått ett spökstreck under det dryga året vi försökt trots ägglossning (enl tester) varje cykel. 

Hur klarar ni av besvikelsen varje månad när mensen kommer? Jag trodde det skulle bli lättare, att man borde vänja sig men tycker bara det blir tuffare och tuffare. 

Jag önskar jag hade nått bra svar på det.. men på nått vis orkar man bara. Nånstans hittar man den där kämparglöden. Ja visst blir det tuffare.. för varje gång ägget är bra och äl sker undrar man ju varför tog det sig inte denna gång? Känns ju som man borde komma närmre ett plus ju fler gånger som går men det där pluset kommer ju aldrig.. Så orättvist!!
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-25 10:13:22 följande:

Nej inget mer vul utan dom vill att jag ska ringa så fort jag får positivt test på ältest och sen åka direkt dit dagen efter. Vi har planerat att det ska ske på söndag men nu imorse är det snart positivt. Får panik haha.

Oj jäklar! Hihi det kanske är fullt utslag redan em/kväll ju!! Håll oss uppdaterade :D
Svar på tråden Gravid med Letrozol