• Mema9

Gravid med Letrozol

Enmsik skrev 2019-02-22 22:44:10 följande:

Ja det gör ju det! Hoppas ju dock att typ ett mer ägg kommer efter det på 12 mm så jag får släppa 2. Vore super med 2.. men blir det ?bara? ett så får jag nöja mig med det haha! ;D

Ja iofs två ökar ju chansen! Men visst blir man glad för minsta lilla haha ;D
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-02-24 17:29:43 följande:

Negativt idag :(

Styrkekram!

Får mig bara att bli ännu mer anti test-stickor.. man kan ju inte lita på de :-/
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-02-25 14:57:41 följande:

Dagens :)

Men JAA grattis!!!!! :D <3
    Enmsik skrev 2019-02-25 12:50:28 följande:

Blir försök den här månaden! Den stora äggblåsan var nu ca. 18mm och där det var flera hade bara en dragit iväg till 11mm men kommer förmodligen inte delta i försöket ;) men känner även att man kan aldrig veta för förra omgången skiljde sig ägget i samma mm som nu. Dock var de då 20mm och 13mm. Så den lilla kommer bara vara ca 15mm när det är dags för ägglossning. Så jag och läkaren tror ju inte den hänger med men som sagt man vet aldrig med kroppen... nu ska jag åka och hämta ut ovitrellen och vagiatorerna.

Ska ta ovitrelle imorgon! Så härlig känsla!! :D

Glädjs med dig och håller tummarna att det går vägen <3
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-02-26 10:39:46 följande:

Men åh grattis!!! Själv var killen bortrest under älhelgen så tror inte att det tog sig i måndags:( har slut på tester så kan inte testa.. sen ska han lämna spermaprov imorgon och får ej ha utlösning idag..

Är det hans andra han lämnar nu? Min sambo lämnade och det visade färre än *godkänt* vi fick dock aldrig veta antalet så vet inte hur för få det är.. men på torsdag ska han få lämna blodprover och om ca 6 veckor ska han lämna ett nytt spermaprov
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-02-27 12:49:55 följande:

Nej det va det 3e. Första var super bra och det andra missade han halva satsen och då trodde läkaren att det var därför det blev halvdåligt. Det tredje han gjorde nu va inte på samma klinik så de ville ha ett nytt för att vår remiss ska bli komplett. Nu är det bara ett blodprov kvar tills remissen skickas!! Det ska tas på dag 21 och det är på måndag så sen skickas den. Önskade Falun eftersom de hade minst kö där. Herregud nu händer det! Är rädd men sjukt taggad! Dom har dock redan godkänt att vi får göra :D

Men oj varför får han vänta 6 veckor??

Ahaa okej då är jag med! Ja men så spännande och roligt att det är igång nu för er!! :D

Det tar 10 veckor för nya spermier att bildas och typ släppas från sina sädesceller. Och eftersom han hade färre än normalt detta prov vill de vänta för att vara helt säkra på att nya bildats ifall det bara var något tillfälligt med denna *spermbildning*
  • Mema9

Hejhej, Jag har upptäckt den ?anonyma? och icke anonyma instagram-världen med alla vi som kämpar så jag är knappt här inne längre.. Har någon av er tjejer nån instaprofil ni använder till den här resan?

• Mema9

Jag är bara i början av min cykel, fick mens 7/3 så påbörjade Letrozol idag.. inbokat vul 18/3 :) längtar ihjäl mig!!

• Mema9
    Anonym (Ovetande) skrev 2019-03-10 15:25:58 följande:

Jaha okej! Det sa inte min gyn något om alls. ????

Hur vet jag om det är överstimulerat eller inte om man inte gör kontroller. Nu blir det två tabletter a 5 dagar om det inte tar sig denna cykeln. Men blir ju väldigt förvånad att min gyn inte sa något.

Jag fick 5 stycken ägg av 2 tabletter x 5 dagar så jag tycker absolut du ska prata med din läkare och kräva ett vul! :)
  • Mema9

Hej, hur går det för er tjejer? :)

Jag var på vul igår och har två äggblåsor på vänster äggstock på 18&19mm. Hoppas så på att iaf ett tar sig!!

• Mema9
    Enmsik skrev 2019-03-19 19:50:23 följande:

Jag fick min mens idag. Svinont har jag haft, så funderar på kemisk graviditet och ?missfall? då jag inte alltid har så här ont vid mens.. men oavsett så har jag fått den och börjar med letrozol igen på torsdag. :) hoppas att det tar sig för er!

Åh vad tråkigt :( men det är en mens närmre en graviditet! Det hoppas jag med, så så mycket.
    MariaMi skrev 2019-03-20 17:37:10 följande:

Mema9 - Åh va roligt med äggblåsorna, på vilken cd var du där?

Ska du ta spruta för att lossa eller naturligt?

Enmsik -fy va tråkigt med mensen, det måste va jobbigt!! Men bara på igen med letrozolen, ny kur=nya möjligheter!

jag är i inväntan på mens nu men vet inte när jag kan förvänta den för har aldrig haft mens hittills.. tror det kanske är två-tre veckor kvar? Vilken dag är vanligast efter ägglossning?? Är det annorlunda när man tagit Letrozol? Min ägglossning var förmodligen förra veckan då mitt ägg var 22 mm. kommer bli krossad om mensen kommer känns det som.

Jaa!! :D Jag var på cd 12 då. Fick positivt utslag på ältest igårkväll (cd14) så tog ovitrelle då också för att lossa. Ägglossningen är nog idag då :D

Är nog så olika men har man haft ägglossning kommer nog mensen 10-16 dagar efter. Vi får hoppas den inte kommer alls!! Ägglossar du utan spruta?
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-03-22 23:58:27 följande:

Positivt ikväll igen.... tröttsamt... min temp är fortfarande hög trots blödning med start tisdags så börjar bli fundersam. Mem testade ju negativt med digitalt imorse så ser mig ju inte som gravid... men är ju drygt att få svaga positiva gravtestet ändå.... jag vill ju kunna äta letro med gott samvete liksom och få satsa på nästa försök... inte gå och tro att man KANSKE är gravid för att ett märke säger det.:/

Vilken jobbig situation!! Det som är så orättvist för oss som äter Letrozol , vi *måste* ju liksom börja med medicinen för att inte fördröja processen ännu mer! Vi kan ju inte avvakta på samma sätt... Har du pratat med din läkare? Äter du Letrozolen iallafall?
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-03-23 21:20:19 följande:

Hej på er tjejer! Har fruktansvärd äl värk utan letrozol denna måndag. Spännande :) ska ta äl test senare ikväll!

Hur går det för er?

Hej! Hoppas det visar något! Åt du ingen Letrozol denna månad? :) Min temp höjdes imorse så ägglossningen borde varit igår :)
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-03-24 20:58:23 följande:

Någon? :(

Nja tycker mig skymta något men väldigt svagt isåfall! Avvakta några dagar och ta ett nytt istället
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-03-24 10:00:30 följande:

Nej bestämde mig för att vila en måndag från hormoner eftersom vi börjar ivf nästa cykel. Testet var jätte starkt så nu får vi göra ett sista försök innan ivf.

Men åh! Härligt, nu är det bara väntan kvar för oss båda :D

Jaha hoppas nu då! :D pepp på ivf? Jag känner mig lite stressad ifall vi behöver gå igenom det.. remissen ska skickas i maj om vi inte lyckas innan.

Ja den här eviga väntan!! Man blir galen
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-03-31 19:05:19 följande:

Idag var jag på VUL. Ingen graviditet, som jag misstänkte, men två fina stora äggblåsor efter letrozol. Båda på nästan 20mm. 19 , nånting. En äggblåsa på vardera äggstock. Fick hämta ut ovitrelle direkt i efter besöket och ta sprutan en timme senare ungefär. Inväntar ägglossning imorgon på cykeldag 14. :D heja heja!

Ohhh vad roligt!!!!!! Hoppas jag är på äl+9 med två äggblåsor som släppte , så om inte allt för många dagar ska jag ta ett gravtest!
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-04-01 23:39:18 följande:

Någon som blir öm i brösten dagen för ägglossning när man tagit ovitrelle? I somras fick jag ömma bröst dagen efter ägglossning fram till mens men detta var utan letro och ovitrelle. I december med ovitrelle så hade jag inga symtom alls förrän 2 dagar innan bim och nu ikväll har jag haft känningar i båda äggstockarna så det verkar vara på gång under natten men har redan fått ömma bröstvårtor. Någon som känt samma en dag efter ovitrelle??

Jag har haft svinömma bröst sen dagen efter ovitrelle, även haft som molvärk till och från sedan dess..
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-04-04 11:56:52 följande:

Fick hem mina nya test från tradera idag. Är bara på ovitrelle+4 men ville ändå testa hur dessa ser ut när de är positiva. Det ska tydligen vara tidiga test och tog på rätt utspädd urin. Testade ju bara för att. :) tycker det är intressant. Än så länge verkar de ju stämma i alla fall. :) nu ska jag vänta till onsdag nästa vecka. Då är jag på ovitrelle+10. Kanske tar något i helgen på morgonurin för att se och kanske följa strecket när det blir svagare. :) p

Hoppas verkligen på dig! Behöver lite positivitet och hopp! Min mens börja idag :( Så ledsamt!!
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-04-05 16:37:45 följande:

Nu börjar jag äntligen med ivf! Var på samtal idag :) tror jag ska börja vlogga angående detta och har gjort första vloggen.. tror ni att det uppskattas? Jag själv kollar nämligen massor på Youtube videos angående ivf och så.. skulle ni kolla??

Åh måste kännas jätteskönt att vara igång! Jag gillar också att hänga runt inne på youtube så jag skulle absolut kolla :)
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-04-06 00:02:17 följande:

Förr fick jag men inget dom senaste 3 månaderna . Jag ville verkligen och skrev ett Mail men dom svarar inte.. vill veta så jag inte är överstimulerad. Kanske får ringa landstinget för det

Vad tar du för dos? Jättekonstigt att de inte kollar tycker jag.. känns oseriöst :/
  • Mema9
    ivovanon skrev 2019-04-09 13:26:10 följande:

Skrivit förut men skriver igen. Någon med erfarenhet av att få letrozol trots egen ägglossning, utan uppföljning? Jag fick instruktioner att äta enkel dos i 6 månader och sedan gå vidare om det inte funkar. Men nu pratade jag med en barnmorska för att boka in fertilitetsutredning och hon tyckte det var galet att jag fått tabletterna utan inbokad uppföljning (prover + gynundersökning). Hon sa att jag inte borde ta dessa nästa cykel pga väldigt riskfyllt. Fick tid i juni, men nu vet jag inte hur jag ska göra med tabletterna nästa cykel. Erfarenheter någon? Konstigt om en gyn skriver ut de här tabletterna utan uppföljning om det är så farligt tänker jag.

Väldigt märkligt och oseriöst av den läkaren som inte gjort uppföljning. Skrämmande. Det som är farligt är ju att det finns risk för överstimmulering/flerbörd, vilket i sin tur är både farligt för mamman och de eventuella fostrena.

Du har alltså egen ägglossning utan Letrozol? Isåfall skulle jag skippa Letrozolen och köra på min egna iaf en cykel.
Svar på tråden Gravid med Letrozol