Gravid med Letrozol
Tyvärr fungerade inte dubbeldos på mig heller ingen äggblåsa som hade växt :( börjar kännas hopplöst :(
Tyvärr fungerade inte dubbeldos på mig heller ingen äggblåsa som hade växt :( börjar kännas hopplöst :(
Jag har inte PCOS men 23 år gammal fick jag plötsligt varje månad extremt svåra menssmärtor och även ÄL fick mig sängliggandes. Då hade jag och sambon försökt bli gravida i över 1 år. Efter en paus i bebisverkstaden och en kur med p-piller några månader visade det sig att p-piller tydligen va det enda som tog bort smärtorna. Det var antingen att fortsätta med p-piller eller bli gravid, vilket vi tydligen hade svårt för att bli... Så min BM gav mig en kur med Letrozol och jag blev gravid andra månaden jag åt dom!:)
Äl +10 och inga som helst gravsymtom så lär bli ännu en ny omgång med Letrozol och Ovitrelle :(
Hej! För oss tog det 2 enkelkurer och 3 dubbel, totalt ett år beroende på pauser :) lycka till alla!!
Hej jag hoppar på här. :D Diagnostiserad pcos i april i år och blev lovad ägglossningsstimulerande i höst om det inte tagit sig efter att jag fått provera för att få igång mensen. Sökte hjälp igen i oktober, fick ny läkare som tog ifrån mig ?dealen? jag hade med min tidigare läkare och sa att jag skulle gå ner i vikt (högt BMI) istället och komma åter i april 2019 om det inte hjälp. Fick nog och sökte hjälp på privat gyn och fick letrozol utskrivet direkt då hon såg att mitt BMI inte tydde på övervikt av fett utan muskler. Ska börja med kur på fredag! Äntligen kanske jag får igång ägglossningen och det blir bebis nästa sommar/höst! Hur har det gått för er andra nu? :)
Men precis! Lite jobbigt med då hans sida av familjen väntar på att vi ska ?vilja? skaffa.. jag pluggar nu så jag trycker på det att jag vill bli klar med det först även fast vi försöker för fullt. Det jobbiga är att de började fråga och ta upp det för ett år sedan. Så det kommer ju titt som tätt och vi får spela på att vi inte är redo än.. tyvärr.. orkar inte att folk ska veta känns som ännu mer press då. Ja min sambo verkar förstå men ändå inte. Han är inte stressad och läser inte på så mycket. Jag googlar ju minsta lilla.. haha.. Börjar med tabletterna (enkeldos) imorgon så jag hoppas att jag svarar bra på dem och att det tar sig. Vore lättnad och bara veta att det går, oavsett om det skulle bli missfall eller annat sen. Dumt att säga men så känner jag.. vill bara att NÅGOT ska funka för en gångs skull.
Jag har också PCOS sen alltid tror jag. Får ingen ägglossning och har konstig mencykel. Andra försöket med pergotime blev jag gravid. Men nu har de ju slutat med pergotime i Sverige:(. Ska träffa Gyn läkare på måndag och berätta om att vi vill skaffa syskon och vilja ha Letrozol utskrivet. Men kommer de bara ge mig eller vill de ta massa tester på mig och mannens sperime? Hur har ni fått Letrozol utskirvet?