• Mema9

Gravid med Letrozol

becca90 skrev 2018-11-28 20:30:01 följande:

Återställd vadå?:)

Tänkte om svullnaden och den lila färgen gått tillbaka :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-11-29 08:25:20 följande:

Jaha, nej nej det är kvar haha! Igår kväll gjorde det ont heeela tiden men nu är det lite bättre men färgen är kvar..

Hur mår du idag?

Aha undrar vad det bror på :o Ska du höra med din läkare ang det?

Jag mår bra tack, drömde inatt att jag fick en nidblödning och plussade sen på gravtest haha önskedrömmen...
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-11-29 12:08:59 följande:

Plötslogt händer det! En blåsa på 20 mm får otrivelle imorgon art man kan bli så lycklig av att möjligtvis få ägglossning

Jaa wie äntligen! Vilken cd är du på? Det var trippel dos denna gång va?
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-11-29 13:25:36 följande:

Och ja det var trippeldos*

Men vad roligt för dig! Känner lyckan med dig :D
  • Mema9
    Enmsik skrev 2018-11-30 15:43:15 följande:

Hej på er! Tänkte uppdatera lite. Var på VUL idag efter trippeldos. Och hade ett ägg på ca 19mm på väster äggstock och ett på 13mm på höger! Så underbart att få försöka! Fick välja om jag vill vänta och se om ägglossningen lyckad själv eller om jag ville ta ovitrelle imorgon. Valde ovitrelle för att vara på säkra sidan. :D lycka till ni andra! Nu hoppas vi på graviditet i december men det är inte hela världen om det inte lyckas nu. Nu vet jag att letrozol funkar i alla fall :D

Wiie vad roligt!! Glad jag blir :D vet ju precis den där lyckokänslan!
    becca90 skrev 2018-11-30 17:12:05 följande:

Själv är man på ovitrelle + 7 och har inte en enda biverkning, liiiiiite ont i brösten. Dom brukar va sinnessjukt tunga och ömma denna tiden annars. Hoppas det är ett tecken :)

Jag är på ovitrelle +9 , känner inte heller nått speciellt.. får lite känningar i tjejmagen ibland, lite öm i bröstvårtorna endast. Brukar bli extremt öm i hela brösten , knappt så jag vill ha bh hehe.. men förra och denna cykel känner jag knappt något i brösten. Så märkligt.
  • Mema9
    Enmsik skrev 2018-11-30 19:19:45 följande:

Ja så skönt att man får en chans nu. Min läkare sa att hon trodde inte ägget på 13 mm skulle komma ikapp men eftersom jag ska ta ovitrelle imorgon så finns det ju en risk/chans för tvillinggraviditet, så hon kunde inte lova att jag bara släpper ett ägg. Så jag hoppas på att minst ett ägg blir befruktat i alla fall :D

Nej det lät ju lite för litet men man vet aldrig , större chans att nått av de blir befruktat iaf!! Åh håller tummarna!! men de är ju skönt att bara få försöka och inte få avbryta o börja om :)
    Oliwia92 skrev 2018-11-30 19:22:23 följande:

Vad menas med ovitrelle + 9. Att det är 9 dgr sen du tog sprutan ?

Ja precis :)
  • Mema9
    Enmsik skrev 2018-11-30 20:54:11 följande:

Ja verkligen. Så nu ska vi ligga i ordentligt i helgen ;) skönt att det blev en helg. Mer troligt att vi får till det då. Vardagar är sambon så trött efter jobb och allt haha ;D

Jaa vilken myshelg ni kommer ha!! Haha.. Ja gud man är ju helt slut efter jobb, ett under man orkar varje dag/kväll när det blir dags :P
    becca90 skrev 2018-11-30 20:54:12 följande:

Jaaaa men samma här!!! Men brukar alltid känna förutom denna cykel! Man får ju hopp haha! Jag brukar intr kunna ta av mig bhn.. har du testat nått gör att se om hcg är borta?

Ja men verkligen hopp!! Minsta lilla *symptom* analyserar man ju.. även fast jag försöker att inte tänka för mycket på det :) Nej det har jag inte, har du?
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-11-30 22:36:57 följande:

Då kan du väl ta gravtest imorgon ? Eller du har lite is i magen och avvaktar,?

Jag kommer vänta några dagar till.. på onsdag är det 14 dagar sen jag tog sprutan så tänker att har mensen inte dykt upp kanske jag tar ett på tisdag :) Lite rädd för att ta ett test innan BIM och plussa sen kommer mensen som den ska endå.. läst om alldeles för många som varit med om det. Men samtidigt svårt att hålla sig!!
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-12-01 11:09:24 följande:

Förstår dig ! Tror det är jätte svårt att hålla sig. Men å andra sidan är det Kansle värt det för att inte bli så himla besviken om det skulle missvisa. Har kanske en lite konstig fråga men jag tog ovitrelle sprutan igår kl 8.00, när bör man mysa? Vi mös igår två gånger samt idag. Bör man kör imorgon med ?

Jag skulle mysa idag med eventuellt imorgon också hahah för att vara på den säkra sidan, även fast spermier överlever upp till 5 dygn men jag skulle ändå #nojigtjej

Ägget släpper ju inom 36h efter ovitrelle och sen är det väl befruktningsbart 12h efter det släppt har jag för mig :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-12-01 21:17:37 följande:

Obs!! Båda strecken är på ovitrelle + 8. MEN det översta är från imorse och sen tog jag ett till runt 16 då jag redan kissat flera gånger under dagen!

Ser ni att det ökar också?! Eller är jag bara blind haha? Hoppas det ökar tills imorgon med!

Haha ursäkta katthåret på bilden.

Men ååh!!! Tagit nått nytt idag? :D Så svårt att veta om det är den där jäkla sprutan som spökar, HOPPAS INTE
Svar på tråden Gravid med Letrozol