• Mema9

Gravid med Letrozol

Oliwia92 skrev 2018-12-02 15:03:05 följande:

Måste man känna av sin ÄL?Har känt mig lite öm i magen i några dagar men absolut ingen smärta i äggstockarna. Kan det vara så att kah inte haft ÄL trots ovitrelle sprutan eller det är omöjligt ?

Jag har inte känt av mina två senaste speciellt mycket, lite öm nertill första dygnet efter jag tagit ovitrelle.. lämnade blodprov förra gången som visade en bra ägglossning. Trots att jag inte hade några speciella symptom :) Minns inte om du ska lämna prov eller inte?
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-12-02 16:38:13 följande:

k

Hoppas verkligen inte det är sprutan!!

Här är från imorse, den längst ner av babyplan:)

Och här är från nyss:

Har du något cb digitalt hemma?? Imorgon har det väl gått 10 dagar sen ovitrelle? Det ger ju klarast svar :D
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-12-02 17:12:21 följande:

Nej inget digitalt :/ men han imorn har det gått 10 dagar! Känns som det blir svårt för det strecket att försvinna tills imorn :D hoppas!!! I verkligheten är det helt klart pos. Och bilden är ej redigerad..

Ja det ser helt klart positivt ut! :D bara fortsätt testa , tillslut blir ju strecket lika starkt som kontrollstrecket :D
    Oliwia92 skrev 2018-12-02 19:27:50 följande:

Hon har inte sagt något om det

Okej ,men sannolikheten att man får äl av ovitrelle är ju väldigt stor :)
  • Mema9

Hur går det Becca? Tagit något mer eller något digitalt?

Här är mensen på ingång :( Blir så less.. Men tack och lov hinner vi iallafall en omgång till innan mottagningen stänger igen över jul&nyår.. Så vi slipper vänta , det hade varit hemskt.

Håller tummarna för er andra <3

• Mema9
    Amne18 skrev 2018-12-04 20:00:01 följande:

Gud vad skönt för er! Jag är rädd att det inte kommer vara något denna gång heller och då kommer jag inte hinna en omgång innan julledigheten... hoppas att jag får plus istället!!

Ja verkligen, lite positivt i det negativa.. hoppas hoppas hoppas!
    Oliwia92 skrev 2018-12-04 22:00:53 följande:

Håller tummar och tår för dig att det tar sig nästa gång !

Tack snälla <3
    becca90 skrev 2018-12-04 20:42:16 följande:

Åh stackare!! :( men skönt ändå att ni hinner en gång till innan!

Jag vet faktiskt inte hur det går.. pos igår (+10) på morgonen, neg (+10) på eftermiddagen, svagt streck imorse, och svagt streck nu på em. Så får väl se om det ökat tills imorn :)

Okej men det ser ju lovande ut! När du kommer hem från England eller köp ett digitalt där om de är billigare än här! Haha vi tjatar om digitalt men då får du ju verkligen svart på vitt istället för att tyda streck :D Tror på det här iallafall!! Så spännande att de hur de utvecklar sig :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-12-07 09:28:37 följande:

Hej på er tjejer!!

Har ju testat svagt positivt efter ovitrelle fram till ovitrelle + 12/13 men igår var det negativt på digitala. Så det har nog vart sprutan som spökat för mig lite extra länge! :(

Nu är ja på ovitrelle + 14 och sket i att testa idag! Temp fortfarande hög imorse så får se om den går ner snart, brukar gå ner en dag innan mensen..

Hur går det för er?

Heej, ånej var tråkigt.. just därför drar jag mig för att testa med stickor för att det är så lurigt att tyda streck samt de omtalade spökstrecken. Har själv aldrig fått nått streck men kan bara tänka mig besvikelsen att få ett streck som sen inte stämmer :( Men inte förrän mensen kommer finns det ju fortfarande en chans Becca :)

För mig har det pendlat mellan hopp och förtvivlan denna vecka. I måndags kväll blev det lite rosa på pappret när jag torkade mig och det höll i sig tis,ons och tors. Hoppet steg att kanske kanske är det en sen nidblödning beroende på när ägget släppte. Tog ett gravtest igår som visade Inte gravid och igår vid 21 på kvällen drog mensen igång.. tråkigt men ändå skönt att den kom tillslut när den endå var påväg. Nu hinner vi en gång till innan julstängningen så det känns hoppfullt på nått vis, även om känslan är *vi kommer aldrig bli gravida*. Tycker var och varannan dag går någon ut med sin graviditet på sociala medier. Vill också va där :( men känns så långt bort
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-12-07 15:02:12 följande:

?

Hej. Nej det behöver inte släppa vid 20mm, det kan växa upp till 24mm till och med mer.. Över 20mm till 24mm klassas som god äggkvalité och det man strävar efter vad jag lärt mig. Vet inte om du har pcos? Isåfall är det inte ens säkert du får utslag på ältest eller att du ens har egen äl :) Ska du ta ovitrelle?
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-12-07 18:13:37 följande:

Förstår din känsla ! Tror man måste tänka positivt och inte ge upp fast man känner att man tappar hoppet :(

Ja försöker verkligen.. men det blir några dippar såhär efter 1år o 8månaders försök :) Men jag kommer aldrig ge upp! Så småningom om händer det ju det vet jag även om ibland känns det inte så. Så orättvist att det ska va så svårt.
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-12-10 07:59:50 följande:

37,2 nu... ägg släppt?

Var över ett år sen jag tempade så minns knappt hur det fungerar men tempen ska väl öka med 0,3 och sen hålla sig över snittlinjen eller vad den heter efter äl? :)

Har för mig Becca90 tempar också? Hittades din äl nån gång? :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-12-11 09:34:56 följande:

Hej på er! Hemma efter en vecka i England! Fick mens igår, som en klocka på dag 30! :( ringde nyss vår klinik i Uppsala. ?Börja med letrozol nästa mens i januari? men jag tänker köra en egen kur utan vul! Har någon gjort det förut?

Kul för er som väntar på bim, vill vara där igen jag med!!

Hej! Nej vad tråkigt att mensen kom :(

Hm..Jag skulle nog inte våga köra på egen hand. Det finns ju en risk att (om det kommer fram till kliniken) vill de inte hjälpa till igen. Det var min läkare väldigt noga med att poängtera att följer man inte deras *regler* eller vad man ska kalla det haha så vill de inte hjälpa till.. MEN å andra sidan hur ska de få veta? Du kanske helt plötsligt får en egen äl eller en normal cykel under jul/nyår... underverk har ju hänt förr ;)
    lilagrodautanben skrev 2018-12-11 10:39:54 följande:

Eller kan det rent av va ägget som fäst? Läste att det kan fästa redan på dag 3-5! Därav den lilla blödningen..?

Så kan det absolut vara, min första tanke också :) Håller tummarna för det!! Det där med tempandet tyckte jag var krångligt.. sov man med öppen mun innan man tempade kunde det påverka och ge en lägre temp. Tog man inte tempen direkt utan typ snoozade och tempade vid andra väckningen påverkade det och gav en högre temp..
Svar på tråden Gravid med Letrozol