Gravid med Letrozol
Nej inga känningar alls. Är dock lite svagare nu men ändå starkt.. hoppas inte äl skett redan :(
Nej inga känningar alls. Är dock lite svagare nu men ändå starkt.. hoppas inte äl skett redan :(
Mensen kom idag....tråkigt men samtidigt blev jag jätte glad för då vet man att ägglossningen fungerar
Heeej snälla ngn som Vet vad som händer om man inte får hela sprutan ovitrille min idijot man gav mig sprutan men gav inte hela lite fanns kvar i sprutan och han tog bort sprutan ??
Känner mig så ledsen och arg förvirrad tror inte de blir något denna månad heller
Hej tjejer. Är det någon som vet varför alla verkar ta sprutorna så olika? Jag har fått till mig att ta sprutan så sent som möjligt när äggblåsan vuxit till ca 23-24mm medans andra får ta sprutan redan vid 16mm och uppåt.. Vad är det egentligen som spelar in och vad är bäst? Vad är det för skillnad på tex 19mm och 24mm? Hoppas nån sitter på info haha!
För min del berodde det lite på hur slemhinnan såg ut. När jag gjorde VUL hade jag en blåsa på 19-20mm så hade jag tagit sprutan då så hade den hunnit bli 21-22mm ca innan den släppte. Men min läkare ville att slemhinnan skulle få möjlighet att växa på sig ytterligare en dag innan jag tog sprutan. Tog den då dagen efter, så ägget släppte väl när det var ca 24-25mm. :)
Grattis! Inte varit inne på någon vecka nu då jag fick min mens i fredags förra veckan 2 dagar innan BIM.... Varit väldigt nere och känt att allt är hopplöst... Nu blir det en paus t.o.m. januari och en resa till Bali. God jul och gott nytt år på er allihopa! Hoppas att alla lyckas bil gravida 2019! <3
Hej, nu kommer jag igen med mina frågor. Fick antagligen äl för första gången med letrozol då jag fick min mens naturligt för första gången. Fick äl med trippelkur med letrozol (en mogen äggblåsa)...till min fråga. Är det stor sannolikhet att man får en mogen blåsa igen med samma trippel kur igen eller kan det va så att man bara får det en gång? Hoppas ni förstår min fråga. Alltså finns det stor chans att jag får en mogen blåsa denna månad med trippel kur letrozol?
Yeey äl kom ändå!! Lite senare än förra månaden. Andra försöket med letrozol - nu klr vi!
God jul på er <3
Äntligen kom mensen! MF igen... 8:e MF detta år. Aja, ska försöka en kur till och sen så skiter jag i det några månader.. känns bäst så för kroppen
Har PCOS med alla symtom, fick reda på det när jag var 17, är 27 nu. Har försökt bli gravid sedan juni i år, började äta metformin i augusti och fick ett pluss nu i december.
Har också alltid sett framför mig att det skulle bli väldigt jobbigt att bli gravid och var inställd på att behöva hjälpmedel och/eller IVF. Även om många med PCO/PCOS får kämpa länge och hårt så ville jag bara dela med mig av att det inte måste vara så för alla, kanske kan det ge lite hopp till någon <3
Jag läste inte alla svar i tråden och inser nu att mitt inlägg kan tolkas som högfärdigt och arrogant, det var verkligen inte min mening.
Jag var helt inställd på hjälp och/eller IVF och kan ändå inte ens sätta mig in i hur vidrigt det är för dig och er andra i tråden just nu. Min tanke var bara att ge lite hopp till den som läser tråden och har PCO/S, då jag själv fick höra att det var lika bra att skaffa barn direkt när jag var 17 annars skulle det vara kört för mig :/
Fortfarande frågan om någon upplever sämre aptit? Måste gått ner 5 kilo på dessa två månader. Sen undrar jag hur ofta ni ligger om någon är villig att svara? Vigör det flera gånger per dag men det är för att vi vill men hört att man ska köra varannan dag typ.. hur det skulle gå till..
När har du bim??:)