• Skogskantarellen

Priming/implantationssnitt i Sthlm?

Hej,

Vill göra priming/implantationssnitt/"skrapning av livmodern" inför mitt embryotransfer i okt. Jag undrar var i Sthlm, alltså hos vilken gynekolog, jag kan vända mig där ingreppet ingår i högkostnadsskyddet?

Tack för tipset! <3

Mvh

S

• Svar på tråden Priming/implantationssnitt i Sthlm?
  • Hontmail
    Skogskantarellen skrev 2018-09-24 22:41:39 följande:

Hej,

Vill göra priming/implantationssnitt/"skrapning av livmodern" inför mitt embryotransfer i okt. Jag undrar var i Sthlm, alltså hos vilken gynekolog, jag kan vända mig där ingreppet ingår i högkostnadsskyddet?

Tack för tipset! <3

Mvh

S

Menar du LEI? Frågan är om du hinner det för det ska göras på cykeldag 21 cykeln innan ivf?

Finns nog inga andra än Falun och deras samarbetsläkare som gör det?
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-09-24 22:41:39 följande:

Hej,

Tack för tipset! <3

Mvh

S

LEI/Priming/skrapning av livmodern är INTE samma sak som implantationssnitt. Vet tyvärr ingen privat gyn som gör LEI om man inte gör ivf i Sverige samtidigt tex via ivfFalun eller liknande.

Implantationssnitt görs inte i Sverige vid hysto, men det görs i Aten av tex ivfSerum. Där kostar det 1650euro.
  • Skogskantarellen
    Hontmail skrev 2018-09-28 14:50:12 följande:
    Menar du LEI? Frågan är om du hinner det för det ska göras på cykeldag 21 cykeln innan ivf?

Finns nog inga andra än Falun och deras samarbetsläkare som gör det?
    Jag har hittat en klinik i Malmö som gör det om man vill åka hela vägen dit. 
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-09-28 18:03:24 följande:

Jag har hittat en klinik i Malmö som gör det om man vill åka hela vägen dit. 

Det låter bra, då hoppas jag allt går bra !

På vilken dag i cykeln gör du det pringing/LEI?
  • Hontmail

Du kan göra LEI i Karlstad men Falun samarbetar med flera andra läkare bl.a. i Stockholm som gör LEI. Gå in på Livio Faluns hemsida och kolla samarbetsdoktorer och ring runt och fråga. Jag har svårt att tro att du behöver åka så långt som till Malmö.

• Skogskantarellen
    UndrandeSökare skrev 2018-09-28 19:43:15 följande:

Det låter bra, då hoppas jag allt går bra !

På vilken dag i cykeln gör du det pringing/LEI?

Cykeldag 21
  • Skogskantarellen
    Hontmail skrev 2018-09-28 22:07:09 följande:

Du kan göra LEI i Karlstad men Falun samarbetar med flera andra läkare bl.a. i Stockholm som gör LEI. Gå in på Livio Faluns hemsida och kolla samarbetsdoktorer och ring runt och fråga. Jag har svårt att tro att du behöver åka så långt som till Malmö.

Tack för tipset!
  • Hontmail
    Skogskantarellen skrev 2018-09-29 00:10:15 följande:

Tack för tipset!

Skriv gärna hur det gick för dig. Jag ska också testa LEI om några månader.
Svar på tråden Priming/implantationssnitt i Sthlm?