Inlägg från: Majsan2018 |Visa alla inlägg
  • Majsan2018

Nyligen plussat BF juni 2019

Hej!

Tänkte starta en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i maj/juni ???? vad är era erfarenheter såhär tidigt? Första graviditeten på första försöket. Nervöst och spännande på samma gång! Känner ingenting än förutom mensvärksliknande då och då. Är i vecka 5.

• Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019
  • Majsan2018

Hej på er Hanna1982, Senapsfrö, Stockholmtjej och newbie preggo! Stort grattis till er alla! Så sjukt spännande, jag kan inte tänka på något annat på dagarna, har nedräkning redan (hehe). Har fått första tid bokad i nästa vecka som enligt app borde bli 5+5. Vill också göra KUB (är 30) får höra med BM nästa v om det ingår eller inte. Längtar mest av allt just nu efter att ha klarat v 12 då risken minskar för missfall, sedan längtar jag efter att ta reda på kön, så spännande eftersom vi har massor med småpojkar men inga flickor i släkten i denna generation. Tänker också försöka följa till jul och berätta genom julklappar till de närmaste, hade varit så roligt att hinna få reda på könet tills dess också!

• Majsan2018

Stockholmtjej du ringer bara kvinnohälsovården i ditt län o berättar att du plussat så ställer de lite frågor också bokade de in ett första ?hälsosamtal? som det kallades för mig i min v 6. Då man träffar BM och får lite rådgivning och lägger upp en plan för nästa besök och så. Lycka till!

• Majsan2018

Såå skönt Madeleine!!!! Wihuu!

Själv mår jag bättre än någonsin, förstår inte men inget illamående och vill till och med träna 05.30 på morgonen och gå promenader! Ska väl inte ropa hej när man är 6+1 men ändå

• Majsan2018

Välkommen Snöflingan 28!

Har också varit sjukt frusen framförallt på kvällen, är inte livrädd just nu men har varit! Nu hoppas jag mest att det lilla pyret ska klara de 12 första veckorna, men förväntar mig ingenting. Tycker det är skitsvårt att undvika äta allt som ska undvikas, när man äter ute med jobbet och maten är förbeställd. Är det inte kantareller så är det fel fisk eller viltkött eller vegetarisk biff med någon ost-historia

Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019