• Majsan2018

Nyligen plussat BF juni 2019

Hej!

Tänkte starta en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i maj/juni ???? vad är era erfarenheter såhär tidigt? Första graviditeten på första försöket. Nervöst och spännande på samma gång! Känner ingenting än förutom mensvärksliknande då och då. Är i vecka 5.

• Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019
  • Goshii

Fick mitt pluss idag efter att ha försökt sen Juni.

Beräknat BF enligt app är 4 juni (dagen efter min födelsedag <3

Symptom so far:

trött som en gnu

Ömma och hårda bröstvårtor

Lite stickningar i sidan typ som håll

Kissnödig

Tappat allt kaffesug, och jag brukade dricka espresso 3 ggr om dagen!

Nu håller man bara tummarna att detta går vägen!

• Teresa B

Plussade igår!

Har haft molvärk och fästningsblödning, men i övrigt känner jag inget. Denna graviditet är en FET, har haft ett missfall tidigare på en spontangraviditet och har ett barn genom IVF. Jag ser verkligen fram emot att vara gravid igen, även om jag njöt varje sekund av graviditeten som resulterade i mitt barn, så kommer det att bli en helt annan resa denna gång.

Första gången var jag i ett helt annat skick efter en tuff period med hormonsprutor, andra gången hade jag inte en aning om att jag var gravid innan missfallet började i v. 9. Når denna graviditet ända fram blir det den sista, så åh vad jag ska njuta!

• Andreas80

Hej!

Vill bara säga att allt är ok med mig och den lille lever??????

Fick en blödning med färskt blod nu ikväll och blev Jätteorolig och åkte in akut. Fock göra VUL och allt såg bra ut med bebis men en blödning från livmodertappen är det som spökar... känns så fantastiskt skönt att det finns ett hjärta som slår därinne efter all min oro och tårar idag!!!

Nu hoppas vi det fortsätter så ????????????

Mvh Madeleine

• Andreas80

Trodde det gick att skriva emojis men ?????? Föreställer hjärtan och ska inte va frågetecken

• Myran1979

Grattis till alla er! Stort grattis till dig som lyckats på första försöket! Vi har testat i flera år och inget som biter tyvärr...Ni är alla så oerhört lyckligt lottade! Även om ni får missfall så visar det att ni lyckats så långt, vissa kommer inte ens dit.

• Majsan2018

Såå skönt Madeleine!!!! Wihuu!

Själv mår jag bättre än någonsin, förstår inte men inget illamående och vill till och med träna 05.30 på morgonen och gå promenader! Ska väl inte ropa hej när man är 6+1 men ändå

• jullsbulls

Jag plussade förra onsdagen! 2 månader efter att vi sagt "händer det så händer det" Skrattande
    Ringde MVC på fredagen och bokade inskrivning, ska dit 31 okt.
    Enligt natural cycles (som jag använt) och preglife är jag i vecka 4+5 och har då BF 7/6 2019!

Har redan vääldigt ömma bröst, molvärk i magen till och från, och så är jag sjukligt trött!
    Ska bli kul att följa denna tråd! Glad 
    (jag är 26 år)

• Snöflingan28

Hakar på denna tråd, om det går bra? :)

Första barnet för oss, så detta är helt nytt. Plussade i måndags, på bim-dagen. Är i vecka 4+5 och ska enligt appen ha Bf 7 juni 2019.

Har inga extrema symptom, mer än ömma bröst, extrem trötthet och fryser mer än vanligt. Typ som att ha feber, fast inte med den känslan av att hela kroppen gör ont.

Ska bli en spännande resa, är fullkomligt livrädd och ändå världens gladaste. Hoppas nu bara att dessa 9 månader går bra, för oss alla!

Har första mötet med MVC nu i mitten av oktober.

• Majsan2018

Välkommen Snöflingan 28!

Har också varit sjukt frusen framförallt på kvällen, är inte livrädd just nu men har varit! Nu hoppas jag mest att det lilla pyret ska klara de 12 första veckorna, men förväntar mig ingenting. Tycker det är skitsvårt att undvika äta allt som ska undvikas, när man äter ute med jobbet och maten är förbeställd. Är det inte kantareller så är det fel fisk eller viltkött eller vegetarisk biff med någon ost-historia

• Snöflingan28
    Majsan2018 skrev 2018-10-04 06:16:51 följande:

Välkommen Snöflingan 28!

Har också varit sjukt frusen framförallt på kvällen, är inte livrädd just nu men har varit! Nu hoppas jag mest att det lilla pyret ska klara de 12 första veckorna, men förväntar mig ingenting. Tycker det är skitsvårt att undvika äta allt som ska undvikas, när man äter ute med jobbet och maten är förbeställd. Är det inte kantareller så är det fel fisk eller viltkött eller vegetarisk biff med någon ost-historia

Samma här. Funderar på om man ska berätta något än eller helt enkelt vänta till de första 12 veckorna passerat.

Vänta här nu?! Får man inte äta kantareller?! Det plockade jag igår och åt. Det jag fick fram var att det inte var någon fara, så långe man fick bort jord och förvällde dom innan, vilket jag gjorde.

Jag är ju storsnusare deluxe, dessutom. Men inte tagit en prilla sen plusset och det går oförskämt bra. Kaffe dricker jag inte heller, mer än en litet skvätt i botten om någon erbjuder. En hel djungel detta, haha!
Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019