Blomma10 skrev 2018-10-06 13:36:08 följande:
Hej! Jag har en cykel på ca 35-40. Men nu har jag en på ungefär 30 med hjälp av provera som fixar till mensen. Jag har käkat min andra måndag Letrozol och även tagit en spruta som heter ovitrelle. Sprutan gör så att ägget släpps vid ägglossning. Nu har jag även börjat med vagitorier som heter lutinus och det är progesteron som gör att ifall ja nu är gravid så ska de behålla graviditeten. Man tar de fram till ca v12-13. Och Om fyra dagar kan jag testa mig och se om jag lyckats bli gravid denna månad... vilket jag hoppas.. tyvärr så luras lutinus vagitorier en jätte mycket då man kan känna sig gravid pga liksom ont i brösten, magen, gasig svullen osv... men ang ditt test, de första är negativt men de andra ser nog ut som att du är på gång att få ägglossning. Prova gärna några timmar senare och se om de blivit starkare. Ska du på uppföljning för att se om du har mogna ägg och mäta?
Jag har hört talas om provera! Skulle vilja ha det, men nu får jag hjälp med letrozol om jag inte lyckas bli gravid denna cykel. Är på dag 28 och tester idag var negativt men har börjat få de klassiska äl flytningarna så jag hoppas det är ÄL snart.
Tack för tipset med lutinos, ska fråga min läkare om det. Kanske jag kan ta det samt letrozol.
Fick missfall i v. 7 i februari.
Jag ska invänta mens sen börja med letrozol och gå på undersökning dag 10 och eller något. Har nyligen gjort en spolning av äggledare samt kollat så allt såg bra ut o det gjorde det! Även min mans spermier såg bra ut!
Hoppas du är gravid!! ?? Hör av dig!