• ehmnzazzah

Är jag på väg att få missfall?

Jag är i vecka 5+4 idag, fick ett missfall för 3 månader sen i vecka 6, började med bruna flytningar sen massa blod.

Nu har jag haft rosa flytningar i 3 dagar, alltså inget i trosorna utan bara på pappret. Det försvinner med jämna mellanrum. Så det är inte hela tiden.

Jag har ingen smärta överhuvud taget.

Jag är livrädd , mitt senaste missfall ledde till att jag bröt ihop, grät i flera veckor och fick inte i mig någon mat.

Är det någon annan som haft så här utan missfall???

• Svar på tråden Är jag på väg att få missfall?
  • Erla

Jag har haft rosa på papperet och i trosorna i alla mina graviditeter. Två har slutat i missfall, en har gått vägen och resulterat i en frisk dotter och nu verkar den fjärde graviditeten också gå vägen. Skillnaden från de som slutat i mf har varit att det just kommit färskt blod inom en vecka från det att det rosa upptäcktes. Blödningar i början är jättevanligt även i friska graviditeter, men är du orolig så ring gyn och hör om du kan få göra ett tidigt ultraljud om ett par veckor. Då bör man kunna se ett litet hjärta :)

• Jag är bara jag

Jag har blödit ganska rejält i v.7 och lite v.18 och 22 och fått barn ändå. Gör VUL tidigast v.8 så vet du.

Svar på tråden Är jag på väg att få missfall?