Lämna bort 9-månaders bebis
Är ensamstående med en dotter på 9-månader. För att kunna förlänga föräldraledigheten så ska jag börja jobba extra snart. Mina föräldrar kommer då ta hand om min dotter. Jag kommer jobba varannan helg samt en fredag varje månad. Fick se mitt schema nu och det visar sig att jag kommer jobba en del kvällar. Alltså typ sluta runt kl 22. Hittills är det bara jag som nattat henne och då genom amning. Har dessutom bara varit ifrån henne typ 2 timmar hittills. Vi har umgåtts jättemycket med mina föräldrar så dottern är trygg med dom. Men känns ändå så himla jobbigt, vet ju inte om det kommer funka för dom att natta henne och är så rädd att hon ska känna sig ledsen och övergiven. Tanken är att vi bor hos mina föräldrar dessa helger då vi hängt där så mycket och det blir smidigast för mamma och pappa. Min dotter är ganska strulig med sömnen och sover oftast i min säng. På dagarna somnar hon oftast i bärsele och sover sen i famnen. Hon sover oftast inge längre pass, bara ibland och då genom amning.
Någon som har några bra tips eller råd att komma med? Vill ju egentligen inte vara ifrån henne men gör det för att hon ska slippa skolas in på föris så tidigt (nu kan hon bör i augusti istället för mars)
Tack och kram