• Colaskung

Hugger i sidan/sticker i livmodern

Jag vet inte om jag är gravid ännu men sedan snart en vecka har de huggit kraftigt i sidan o stickts i livmodern på vänster sida. . Haft molande värk kontant också, vart trött och illamående ibland.

Jag funderar på om jag kan vara gravid eller om de är någon form av ägglossningssmärta. Hade vattniga flytningar förra onsdagen. Idag var de mer mjölkaktiga vita.

Någon som har ett hum om vad de är? Ägglossningssmärta borde gå över det gör inte detta?, brukar aldrig ha de så funderar på om de e en graviditet som spökar, hoppas.

• Svar på tråden Hugger i sidan/sticker i livmodern
  • Ebo88

Vid ägglossning är flytningarna vattniga och därefter kommer (oftast) de vita flytningarna innan mens.

Min livmoder kan börja och mola så som du beskriver några dagar före ägglossning till ca 1 vecka efter ägglossning. Ibland ända fram till mensen kommer.

Har varit gravid två gångerr och har då haft samma värk som jag har före, under och efter ägglossning

Så din smärta kan bero på ägglossning eller graviditet.

Köp hem ett test och dyker inte mensen upp när den ska så testa :)

• Colaskung

Tack för ditt svar! Så jobbigt att inte veta! Fick vad jag tror är en nidblödning igår, väldigt sparsam rosa flytning. Hur långt efter det kan jag testa ?

• Ebo88
    Colaskung skrev 2018-10-31 16:21:41 följande:

Tack för ditt svar! Så jobbigt att inte veta! Fick vad jag tror är en nidblödning igår, väldigt sparsam rosa flytning. Hur långt efter det kan jag testa ?

Ja det är en riktig pers att vänta när man bara vill ha ett svar på en gång!

Jag hade väntat tills mensen ska komma, men vill du kan du testa innan. Men då kan det finnas risk att testet blir negativt även om du skulle vara gravid

Min cykel är mellan 20-29 dagar så jag hade väntat till dag 30-31
Svar på tråden Hugger i sidan/sticker i livmodern