Kan jag gå ut en kväll och lämna till pappan?
Hej!
Jag bara måste bolla mina tankar med er!
Jag och min man har en dotter som precis blivit 10 månader.
Hon har alltid varit väldigt mammig, så pass mycket att ibland känns det som att hon inte ens tycker om sin pappa. Detta gör att det är jag som har tagit alla natttningar dessa månader, det är jag som myser med henne på kvällarna när hon är trött och grinig (hon skriker konstant med pappan) Gör och ger flaska m.m. Jag kanske har tagit över lite..det är jag medveten om. Men eftersom hon bara skriker med pappan har det bara blivit så.
Nu börjar mitt huvud skriiiika efter egentid. Jag kan alltså inte ens ligga i soffan eller i sovrummet i 30 minuter i lugn och ro medans pappan har henne för hon bara gnäller och då kan jag ju självklar inte slappna av. ( Jag går aldrig in och "räddar" henne. Jag ger han alltid chansen att trösta henne och försöker ge henne chansen att se att pappa också duger). Men det vill sig bara inte.
Min väninna fyller år om ett par veckor och ska ha middag och fest, jag skulle så gärna vilja gå. Men det betyder att han måste natta henne (vilket han aldrig har gjort, hon bara skriker sig hes tills han ger upp och kommer ut till mig). Hon vaknar också ca 5 gånger de första timmarna innan hon sover tungt och då vill hon bara sövas om av mig. Men han säger att det är självklart jag ska gå, att han fixar det. Men hur i hela friden ska jag känna mig trygg med det? Även fast jag så gärna vill och behöver detta.. Hur hade ni gjort?
Tack för att ni orkade läsa <3