• Emelie1991

6 veckors sover hela dagen. Bör jag va orolig?

Hej! Min 6 veckors har idag i princip sovit hela dagen, vaknat endast för att äta. Har varit och duttar på henne och kollat henne under foten, hon reagerar ju men hon är väldigt svårväckt. Hon är annars en rätt pigg och glad bebis som är vaken relativt mycket. Hon har haft någon "sov" dag innan men inte såhär mycket.

Hon är inte förkyld eller så men väääldigt trött idag. Börjar bli orolig, bör ja va de?

• Svar på tråden 6 veckors sover hela dagen. Bör jag va orolig?
  • lövet2

Nej, så länge hon äter är det lugnt. Så små barn har piggare och tröttare dagar. Hon kanske är vaken hela natten i stället ...

• Emelie1991

Okej, ja förmodligen. Hon kanske laddar upp för en hel natt ???? mitt andra barn, den äldsta är 8 år så kommer inte ihåg hur det va med han. Men man blir ju orolig när det inte hör till vanligheterna

• Barajaggg

Det hoppas jag inte för min dotter på 6 veckor sov också hela dagen och natten igår och vaknade endast för att äta. Hon åt 3-4 gånger igår bara. Troligtvis inne i en tillväxtfas, det går i vågor.

• lövet2
    Emelie1991 skrev 2018-11-10 17:56:34 följande:
    Okej, ja förmodligen. Hon kanske laddar upp för en hel natt ???? mitt andra barn, den äldsta är 8 år så kommer inte ihåg hur det va med han. Men man blir ju orolig när det inte hör till vanligheterna
    Det finns inget som är "vanligt" för en så liten. Hon sover inte som hon har gjort de senaste 2-3 veckorna kanske? Nej, hon växer och ändrar sina vanor.
  • Emelie1991

Ja då behöver man inte va orolig då, de är väl nu egentligen som man själv skulle passa på att få lite sömn

Svar på tråden 6 veckors sover hela dagen. Bör jag va orolig?