Barn som inte accepterar att andra tar henne
Har försökt leta efter någon som har eller har haft en liknande situation men går bet så gör ett försök att se om ni finns där ute!
Min dotter är snart 1 år gammal och sedan hon var runt tre månader så accepterar hon inte att någon annan vuxen än mamma och pappa är fysiskt nära (hålla, leka med, röra, lyfta, u name it). Andra barn går bra. Det gäller även vuxna hon träffar ofta och har gjort sen start. Hon blir helt enkelt förbannad och skriker tills hon får komma till mig eller pappa.
För mig personligen har det inte varit ett alternativ att tvinga även om vi försöker då och då efter att ha gett henne god tid att ta in och studera. I min omgivning har jag inga som varit med om något liknande och det är ju förståeligt att det är trist för familj och vänner att de inte får hålla henne.
Har väntat på att det ska gå över och fått höra min beskärda del av att det är konstigt, att det inte börjar så tidigt osv.
Någon annan som varit i liknande situation? Just nu känns förskolestart inte så skoj och även om det inte ännu varit något behov av barnvakt så vore det ju trist om det inte kommer gå fram i tiden heller.