Min son lyssnar inte
Nu tänker ni att den klassiska tråden med barn som inte lyssnar kommer.
Detta är lite annorlunda.
Min son är 4 år gammal. Han har precis börjat på allmäna förskolan, har märkt de senaste halvåret att han inte lyssnar alls på vad man säger. Det kan handla om att han ska sätta på sig skorna och det kan han själv. Han svarar " ja" men ändå sen när jag säger igen så verkar det som att han inte alls hört det tidigare.
Ibland kan jag säga till honom att tex " sluta vara så högljudd när du leker" och så direkt edter jag sagt det till honom så kam jag säga igen " vad sa jag nyss?" då svarar han " jag vet inte" eller något som inte alls hör till ämnet.
Vi har varit på BVC på hörsel test o han hör mycket bra BVC tror set har med en fas o göra.
Idag var jag på utvecklings samtal på förskolan o de sa samma sak. Han är världens goaste kille även där med alla kompisar osv. Men han verkar inte alltid höra vad de säger. Fast han faktiskt gör det o svarar.
Känner att jag måste få några råd osv, vill kunna ha det bättre med just den delen. Finns det någon som haft det likadant? Någon som kan tipsa om någon bra bok?